جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار مرکزی گفت: خرقان نیازمند اقدام جهادی در حوزه بهبود راه های مواصلاتی است و باید تلاش کرد که خرقان از بن بست خارج شود تا ضمن ارتباط با استان های مجاور بویژه استان قزوین راه های جدیدی ایجاد و محورهای فعلی نیز ساماندنی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش خرقان در روستای علیشار این بخش افزود: زیرساخت های خوبی در این بخش کمتر توسعه یافته فراهم شده است.

وی اظهار کرد: روستاهای بخش خرقان استعداد بالایی در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی، باغداری و دامی دارند و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک بیانگر اوج رونق و توسعه این بخش در حوزه دامی و زراعی است.

آقازاده افزود: اقلیم خوش آب و هوای بخش خرقان نشان می دهد که در حوزه گردشگری و صنایع پایین دست کشاورزی در این بخش باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که ارزش افزوده بیشتری حاصل شود و مردم این منطقه از حاصل دسترنج کشاورزان با فعالیت های تکمیلی، برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه امکانات ارتباطی، بهداشتی و اینترنت و راههای مواصلاتی موجب ماندگاری بیشتر جمعیت روستایی خواهد شد، افزود: شهر رازقان به عنوان مرکز بخش از زیرساخت های مطلوبی برخوردار نیست، لذا باید تلاش کرد که با حمایت بیشتر تاریخ کهن این بخش را احیا کنیم.

آقازاده اظهار کرد: قدمت چند ساله این بخش، ظرفیت عظیمی برای زنده نگه داشتن فرهنگ و تمدن است که محور گردشگری به شمار می رود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی این بخش که از جمله مشکلات اصلی است گفت: امروز شرایط خوبی از نظر منابع آبی نداریم و باید در مصرف آب صرفه جویی لازم صورت گیرد.

آقازاده به محدودیت منابع اعتباری اشاره کرد و گفت: اعتبارات دهیاری ها نیز باید در زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری و خدمات مناسب هزینه شود تا از استعدادهای مناسب این بخش بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه بخشداری با توجه به اعتبارات دهیاری ها در یک اقدام هماهنگ و منسجم با مطالعه و کارشناسی به سمت تقویت زیرساخت ها حرکت کند، افزود: توسعه روستا صرفا به مسئولان دولتی برنمی گردد بلکه باید همه تلاش کنند و با بهره گیری از توان بخش خصوصی و مشارکت همگانی اهداف توسعه ای را محقق کرد.

آقازاده با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در شهرستان زرندیه گفت: به دنبال ارتقای شاخص های درمانی شهری و توسعه و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی روستایی هستیم. در حوزه عمران و آبادانی، بهسازی روستاها و احیای قنوات با مشارکت سرمایه گذاران به دنبال خروج روستاها از محرومیت هستیم.

به گزارش ایسنا، موسی لطفی فر بخشدار بخش خرقان نیز در این جلسه با بیان اینکه خرقان در بخش کشاورزی دارای مزیت های خوبی است گفت: سالانه ۲۰ هزار تن گندم در این بخش تولید می شود و این بخش دارای ۱۵۰۰ هکتار باغ است.

وی گردشگری را دیگر مزیت این بخش عنوان کرد و گفت: این بخش از نقاط مختلف گردشگری در حوزه تاریخی و چشم انداز طبیعی برخوردار است.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این بخش از خدمات آب، برق و گاز برخوردار هستند و به میزان ۴۰ میلیارد ریال اعتبارات ارزش افزوده در سال جاری در تمامی روستاهای این بخش خدمات زیرساختی تعریف و اجرا شده یا می شود.

لطفی فر نقاط حادثه خیز در راه های مواصلاتی، اختلالات مخابراتی، نبود آنتن دهی مناسب و عدم دسترسی 90 درصد روستاها به اینترنت را از جمله مشکلات بخش خرقان عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود ۱۰۰ روستا در بخش مرکزی و خرقان باید ضمن استقرار نمایندگی بنیاد مسکن در این بخش خدمات این بنیاد در این منطقه تقویت شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group