پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه نسبت به رعایت صرفه جویی در مصرف آب از سوی شهروندان هشدار داد و گفت: اگر مصرف بهینه در دستور کار شهروندان قرار نگیرد، احتمال قطعی آب وجود دارد.

ابوالفضل شهباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: با آغاز موج گرما به خصوص در 2 هفته اخیر مصرف آب در شهر ساوه افزایش یافته به طوری که نسبت به 20 روز قبل،‌ حدود 10 درصد در میزان آب مصرفی افزایش گزارش شده است.


وی ادامه داد: در 2 هفته اخیر میزان مصرف آب در ساوه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 15 درصد افزایش داشته و در برخی مناطق شهر نیز به دلیل مصرف بی رویه با افت فشار مواجه شده ایم که این مشکل در آپارتمان ها بیشتر محسوس است.


مدیرعامل آبفای ساوه همچنین قطعی های برق را در افزایش مصرف آب بی تاثیر ندانست و گفت: بخش زیادی از آب مصرفی ساوه در هوای گرم این روزها مربوط به استفاده از کولرهای آبی است.


شهباز افزود: امید است امسال طرح انتقال آب سد کوچری به شهر ساوه به نتیجه برسد زیرا اگر این طرح اجرا نشود، سال آینده مشکلاتی در تامین آب مصرفی شهروندان ساوجی وجود دارد.


وی ادامه داد: از همه ظرفیت ها برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان ساوجی استفاده می شود و میزان ذخایر آبی سد الغدیر به عنوان منبع اصلی تامین آب شهرستان نیز حدود 50 میلیون متر مکعب است.


آب مورد نیاز شهر ساوه با 53 هزار مشترک علاوه بر سد الغدیر توسط 29 حلقه چاه با ظرفیت آبدهی 480 لیتر بر ثانیه تامین می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group