سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

شهردار ساوه: پرداخت به موقع عوارض از سوی شهروندان می تواند گره گشای کار شهر و شهرداری باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در جلسه بررسی بحران مالی شهرداری ساوه که با حضور معاونین و مدیران این مجموعه برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته قطع درآمد شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ساوه را وارد بحران مالی کرد اما با همکاری، تلاش و تدبیر توانستیم بخش زیادی از این بحران را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ثابت کردیم که اگر در مواقع بحران درست تصمیم بگیریم، بدنه مجموعه مقاوم‌تر خواهد شد، افزود: متاسفانه با گذر از بحران مالی سال گذشته، امروز در جنگ اقتصادی کشور با دشمن قرار داریم و قطعا این شرایط بر مجموعه شهرداری‌ها بی تاثیر نخواهد بود لذا باید همچنان راههای مقابله با بحران را تقویت کنیم تا از این جنگ به سلامت عبور کنیم .

شهردار ساوه تصریح کرد: با وجود اینکه نهاد شهرداری پیشانی خدمت‌رسانی نظام به مردم است اما هم اینک بیشتر شهرداری‌ها برای تامین نیازهای مالی با مشکل مواجه هستند و تنگنای مالی در شهرداری‌های سراسر کشور، شهرداران و اعضای شوراهای شهر را به فکر چاره انداخته است.

وی با بیان اینکه امروز شهرداری ساوه را فقط با پشتوانه مردم اداره می‌کنیم، گفت: طبق قانون، شهرداری سازمان مردم نهادی است که وظیفه تأمین بخش اعظمی از نیازهای شهری شهروندان را بر عهده دارد و هزینه خدمات ارائه شده را با استفاده از مکانیزم خاصی که "عوارض شهری" و "بهای خدمات" نامیده می‌شود را باید از ساکنان حقیقی و حقوقی آن شهر در سال دریافت کند .

حسینی عنوان کرد: اجرا نشدن درست هر کدام از خدمات شهرداری، اختلالات جدی در زندگی شهروندان ایجاد می‌کند که شاید ملموس‌ترین نمونه از خدماتی که اخذ عوارض از مردم را توجیه می‌کند، جمع‌آوری زباله و پسماندها توسط شهرداری باشد .

وی با بیان این مطلب که اگر تنها یک روز چرخه جمع آوری زباله متوقف شود همه مردم در منازل، مغازه‌ها و ادارات با مشکل جدی مواجه خواهند شد، اظهار کرد: ایجاد و توسعه فضای سبز، توسعه شهر،آسفالت کوچه‌ها و خیابان و … از دیگر خدمات ارائه شده توسط شهرداری است که با عوارض پرداختی شهروندان به ثمر می‌رسد .

وی هزینه واقعی خدمات به هر شهروند در ساوه را در هر سال بیش از 50 هزار تومان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع عوارض نوسازی و سایر مطالبات شهرداری از سوی شهروندان در این شرایط بحرانی می‌تواند گره‌گشای شهر و شهرداری باشد، بنابراین از ادارات و مردم درخواست می کنیم که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

حسینی افزود: البته شهرداری نیز ضمن فرهنگسازی در این زمینه، باید اعتماد و رضایت شهروندان را بیش از پیش جلب کند، تا شهروندان نیز با شهرداری همکاری و مشارکت داشته باشند لذا باید فرهنگی نهادینه شود تا مردم به اهمیت پرداخت عوارض پی ببرند و بدانند هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند برای رفاه و آسایش خودشان صرف می‌شود .

به گفته وی، شهروندان اگر بدانند شهرداران و مسئولان شهری بی‌‌‌منت و با همه توان برای آنها کار می کنند، حاضرند برای یاری‌‌‌‌رسانی به مسئولان وارد عمل شوند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group