پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار ساوه گفت: عمده ترین مشکل موجود صنایع و واحدهای تولیدی این شهرستان در حال حاضر کمبود برق و خاموشی ها و مشکل تامین مواد اولیه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در حاشیه جلسه کمیته حمایت قضایی از صنایع ساوه که با حضور مدیران و مسئولان اجرایی و قضایی استان برگزار شد، با اشاره به نتایج مثبت این جلسه افزود: در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شد.

وی گفت: خاموشی ها لطمات زیادی را به واحدهای صنعتی و تولیدی وارد می کند و باعث از کار افتادن دستگاه ها، ایجاد خسارت و در نهایت ضرر و زیان واحدها می شود.

وی اظهار کرد: مدیران واحدهای صنعتی خواستار اقدام برای جلوگیری از خسارت خاموشی ها و قانونمند، ضابطه‌مند، عادلانه و منطقی شدن قطعی برق هستند. تصور مدیران واحدهای صنعتی ساوه عدم رعایت عدالت در این حوزه بین شهرستان هاست.

بهاروند با بیان اینکه مدیران واحدهای صنعتی ساوه ضرورت اعمال خاموشی ها را می پذیرند اما متقاضی عدالت در خاموشی ها بین شهرستان ها هستند اظهار کرد: در این راستا مقتضی است که مدیران عامل برق باختر و توزیع برق استان به این مهم توجه کنند و توضیحات قانع کننده ای را به مدیران صنایع ارائه داده و در صورت به حق بودن ادعای آنها در راستای تجدید نظر در برنامه و نحوه خاموشی ها اقدام کنند.

وی دیگر مشکل واحدهای صنعتی ساوه را در حوزه مواد اولیه دانست و گفت: در شرایط فعلی، دولت بسته های مناسبی را متناسب با شرایط فعلی کشور تهیه می کند و سازمان مدیریت و وزارت صنعت برای برون رفت از مشکلات در حال اتخاذ راهکارهایی هستند تا بتوانند با توجه به شرایط تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

بهاروند اظهار کرد: انتظار می رود گمرک و بانک مرکزی نیز به کاهش این مشکلات کمک کنند، البته این موارد در سطح شهرستان و استان هم پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هادی ملکی رییس دادگستری ساوه نیز گفت: جلسات این کمیته از مدت‌ها قبل در ساوه تشکیل شده و به عنوان یکی از شاخه های فرعی ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت فعال و با همکاری خوب دستگاه های اجرایی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در جلسات این کمیته مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی با حضور مدیران اجرایی بررسی می شود گفت: متاسفانه در شرایط موجود کشور برخی واحدهای صنعتی گرفتار پرونده های قضایی هم هستند که موارد در این جلسه طرح و مساعدت های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام می شود.

وی یکی از درخواست های مدیران را مربوط به نحوه رسیدگی به پرونده های قضایی دانست که برای مدیران صنایع کمی آزاردهنده است و افزود: در این راستا مساعدت هایی صورت گرفت. در خصوص پرونده های مربوط به اداره کار یا مطالبات کارگری ابتدا از طرف دعوا و مدیران واحدها دعوت بعمل می آید تا بدون اینکه وارد پروسه توقیف چرخه تولید شویم توافقی بین مدیران و کارگران ایجاد کنیم و به همین ترتیب مطالبات کارگران پرداخت شود.

ملکی گفت: در مورد پرونده های کیفری نیازمند همکاری مدیران صنایع هستیم تا کار رسیدگی به پرونده های آنان به صدور حکم جلب منجر شود. در این راستا مدیران باید در صورت دریافت احضاریه از طرف مراجع قضایی، در مرجع قضایی حضور پیدا کنند تا عدم حضور آنها منتهی به صدور حکم جلب یا بازداشت مدیران نشود، هرچند چنین مواردی را کمتر در ساوه شاهد بوده ایم.

وی افزود: ساوه به عنوان از مهمترین شهرهای صنعتی کشور و محل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور است و مدیران صنایع آن مطالبات به حقی از مقامات اجرایی و قضایی دارند که با حضور فرماندار و دستگاه قضایی سعی می شود مشکلات صنایع به حداقل رسیده و موارد در سطوح مختلف شهرستانی، استانی یا ملی بررسی و پیگیری شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group