جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: اجرای طرح انتقال آب ساوه از سد کوچری روند کندی دارد و زمانبر شدن این طرح نگران کننده است.

نقی بهجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، تسریع در تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری را موجب طولانی شدن عملیات اجرایی آن دانست و عنوان کرد: از مسئولان بویژه نماینده مجلس، استاندار مرکزی انتظار می‌رود با تسریع در جذب اعتبارات زمینه اجرای شتابان این طرح را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه ارزش اقتصادی آن کاهش خواهد یافت و چالش ‌ های شهرستان برای تامین آب شرب مورد نیاز این شهرستان بیشتر خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ادامه روند فعلی اجرای این پروژه با کندی همراه است و بیم آن می رود که زمان بهره‌برداری از آن به حدود 10 سال بینجامد، در حالی که طبق پیش بینی‌ها قرار بود با تخصیص به موقع اعتبارات مدت زمان اجرای پروژه دو ساله باشد.

وی با اشاره به تخصیص سالانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اظهار کرد: این میزان اعتبار برای اجرای این طرح ملی کافی نیست و براساس برآوردهای بعمل آمده بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از آن نیاز است.

وی گفت: در صورت تسریع در تخصیص اعتبارات به این طرح ملی با بهره ‌ برداری از آن شاهد تامین آب شرب شهری ساوه با جمعیتی بالغ بر 240 هزار نفر و نیز 27 روستایی که در مجاورت خط انتقال قرار دارند، خواهیم بود.

بهجت بیان کرد: سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه 444 لیتر بر ثانیه است که 335 لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه و 65 لیتر بر ثانیه سهم روستاهاست و 44 لیتر به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group