سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

در مراسمی با حضور فرماندار ساوه آئین تحلیف سه عضو علی البدل شورای اسلامی شهر ساوه با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، با گذشت دو ماه از صدور قرار تعلیق برای سه عضو شورای اسلامی شهر ساوه در دوره پنجم، صبح امروز سه عضو علی البدل با قرائت سوگندنامه و برگزاری مراسم تحلیف به جمع اعضای شورای شهر پیوستند.

عبداله سالمی، کبری طاهری و سیدحسن خدامی سه عضو علی البدل شورای اسلامی شهر ساوه بودند که از امروز رسما به عضویت اصلی شورای شهر درآمدند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در این آئین گفت: براساس قانون پس از گذشت دو ماه از صدور قرار تعلیق برای سه عضو شورای شهر ساوه از سوی دستگاه قضایی باید نسبت به عضویت اعضای علی البدل در جمع اعضای شورای شهر اقدام شود.

محمد بهاروند افزود: صدور قرار تعلیق برای سه عضو شورای شهر ساوه در تاریخ 16 اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته و قرار صادره در 19 اردیبهشت ماه به فرمانداری ساوه واصل شده است، از این رو پس از گذشت دو ماه از صدور قرار اعضای جدید پس از انجام مراسم تحلیف، معرفی و از 23 تیرماه رسما کار خود را در شورای شهر آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر ساوه طبق قانون شامل 9 عضو است، اظهار کرد: با به حد نصاب رسیدن اعضای شورای شهر و برخورداری از ظرفیت 9 عضو زمینه تلاش بیشتر برای برآوردن مطالبات شهروندان فراهم خواهد شد.

فرماندار ساوه خواستار تعامل و همکاری بیشتر اعضای شورای شهر و شهرداری برای عمران و آبادانی و نیز اجرای طرح های ماندگار مطابق با نیاز شهر ساوه شد و افزود: نظارت بر عملکرد شهرداری مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر است.

وی نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه های شهرداری را از اصلی ترین وظایف شورای شهر در حوزه نظارتی دانست و افزود: کار شورای اسلامی شهر مکمل کار شهرداری و مجموعه مدیریت شهری است و هر چقدر مصوبات کارشناسی‌تر و براساس اراده جمعی و البته با نظارت بیشتر صورت گیرد موجب شتاب در توسعه شهری خواهد شد.

بهاروند در ادامه به فعالیت کمیته انطباق در راستای صیانت و حفاظت ار مصوبات شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: عضویت دستگاه قضایی در کمیته انطباق فعالیت این مجموعه را تخصصی تر و مطلوب تر کرده است.

وی تصریح کرد: تسلط به قوانین و مقررات موجب کارآمدی و توانمندی شورای اسلامی شهر و عمل صحیح به وظایف قانونی خواهد شد.

فرماندار ساوه در خصوص انتخاب رئیس برای شورای شهر ساوه نیز گفت: با گذشت یکسال از فعالیت شورای اسلامی شهر طبق قانون داخلی شوراها باید انتخابات هیئت رئیسه انجام شود از این رو به دلیل اینکه زمان زیادی تا یکسال باقی نمانده است در این مدت شورای شهر توسط نائب رئیس اداره شده و حدود یک ماه دیگر انتخابات هیئت رئیسه برای انتخاب رئیس و روسای کمیسیون های شورای شهر برگزار خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group