پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ساوه گفت: عدم صرفه جویی در مصرف برق در فصل تابستان میزان خاموشی‌ها را در این شهرستان تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حسین معمارنیا در جلسه هماهنگي مديريت بحران شهرستان ساوه با اشاره به شرایط بحرانی پیش آمده و کمبود سراسری برق در کشور عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و کلیه ادارات شهرستان موظف هستند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ارائه خدمات و انجام وظایف دستگاه به نحو مطلوبی انجام شود و از هر گونه ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع پیشگیری شود.

وی از ادارات خواست که تامین و استفاده از دیزل ژنراتور در اسرع وقت انجام شود و مدیریت توزیع برق شهرستان نیز برنامه‌هایی برای کاهش تبعات بحران در نقاط حساس ارائه کند.

به گزارش ایسنا، مدیر توزیع برق ساوه نیز گفت: کمبود بارندگی در سطح کشور باعث شده که نیروگاه های آبی از مدار خارج شوند‌ و با وجود اینکه هنوز به اوج مصرف و پیک بار نرسیده‌ایم با کمبود برق مورد نیاز مواجه شده ایم و از روز گذشته شرایط بحرانی در تامین برق بوجود آمده است.

محمد مطهری اظهار کرد: در جلسه‌ای که در روز گذشته در استان داشتیم قرار شده که همه مناطق طبق منطقه‌بندی در لیست خاموشی قرار گیرند و چون نقاط حساس و دستگاه های خدماتی و بیمارستان‌ها در منطقه خاصی متمرکز نیستند و در سطح شهر پراکنده اند لذا امکان استثناء قائل شدن فراهم نیست و خواهشمند است مدیریت مصرف رعایت شود.

در این جلسه مصوب شد مدیران کلیه دستگاه های اجرایی و ادارات، صنوف، مراکز درمانی و مصارف خانگی شهرستان موظف هستند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در انجام وظایف و ارائه خدمات دستگاه خللی پیش نیاید و از هر گونه ایجاد نارضایتی در مراجعین پیشگیری شود و کلیه دستگاه ها و ادارات شهرستان اقدام لازم جهت تامین دیزل ژنراتور را در اسرع وقت بعمل آورند.

همچنین مصوب شد مدیریت توزیع برق شهرستان طرح و برنامه‌ای برای کاهش تبعات بحران فعلی در نقاط حساس بویژه بیمارستان ها و منابع تولید آب شرب و تداوم فعالیت آنها ارائه کند و به مدیریت بحران استانداری مرکزی پیشنهاد ‌شد فعالیت ادارات و بانک ها در خارج از ساعات اداری جهت کاهش مصرف برق محدود و امور غیر ضروری تعطیل شود. کلیه ادارات نسبت به مدیریت مصرف برق، تنظیم دمای مناسب سیستم‌های سرمایشی و خاموشی آن در خارج از ساعات اداری اقدام کند.

همچنین مقرر شد مدیریت جهاد کشاورزی به مرغداری‌ها، مراکز پرورش ماهی و سایر واحدهای حساس اعلام کند که نسبت به تامین دیزل ژنراتور اقدام کنند. اداره صنعت ، معدن و تجارت با واحدهای صنعتی هماهنگی لازم جهت انتقال ساعت کاری شرکت‌ها از ساعات پیک مصرف برق را بعمل آورند و اطلاع رسانی به شهروندان جهت کاهش مصرف برق از طریق اداره تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلام، دفتر امام جمعه، نشریات و رسانه‌های جمعی و صدا و سیما صورت پذیرد و به مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ و پیگیری لازم از جایگاه‌های عرضه سوخت به منظور تامین برق اضطرای بعمل آید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group