جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون اداری و توسعه منابع انسانی شرکت بن رو وابسته به گروه خودروسازی سایپا گفت: این شرکت یک ریال بدهی مالی و حقوق معوقه ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعقیل عطارد در نشستی با خبرنگاران در حاشیه تور رسانه ای بازدید از شرکت بن رو، اظهار کرد: بن رو از معدود شرکت‌هایی است که علاوه بر پرداخت دستمزد مصوب قانون کار افزون بر 25 درصد در قالب مزایا و خدمات رفاهی به کارگران پرداخت می کند و این رقم به جز آن رقمی است که اداره کار مقرر کرده است.

وی به سیاست های حمایتی ساپیا از نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی حاکم در صنعت خودروسازی کشور اما در گروه خودروسازی سایپا حتی یک نفر نیروی کار هم تعدیل نشده است.

وی از بن رو به عنوان کارخانه‌ای پویا و فعال یاد کرد که به دنبال افزایش ظرفیت و تحقق اهداف توسعه‌ای برای دستیابی به توسعه پایدار در این صنعت است و گفت: افزایش سه برابری تولید خودروی آریو موجب کاهش زیان مالی شرکت شده است و توانمند شدن شرکت در حوزه مالی موجب شده است که هیچ بدهی به مجموعه های دارایی و مالیات و نیز تامین اجتماعی و سایر نداشته باشد.

عطارد در ادامه گفت: تنها بدهی شرکت مربوط به تسهیلات دریافتی از سوی شرکت قبلی است و به قبل از سال 1389 بر می گردد که هنوز گروه خودروسازی سایپا اقدام به خرید این شرکت نکرده بود اما این شرکت با تلاش خستگی ناپذیر علاوه بر تامین هزینه‌های خود و سودآوری در تولید محصول بالغ بر یک چهارم از بدهی شرکت قبلی را نیز پرداخت کرده است.

وی درخصوص استقرار سرمایه گذاران فرانسوی در این شرکت برای تولید رنو، گفت: در خصوص فعالیت رنو در این شرکت تابع تصمیمات کلان کشور و نظام هستیم و هر تصمیمی که از سوی مجموعه نظام گرفته شود تبعیت خواهیم کرد. با این وجود هیچ وقفه‌ای در ادامه فعالیت بن رو به وجود نخواهد آمد و حتی اخیرا بالغ بر 2.5 میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت تعریف و اجرایی شده است.

معاون اداری و توسعه منابع انسانی شرکت بن رو در ادامه گفت: این شرکت در سال 1382 تاسیس شده و تا سال 1389 تعداد محدودی خودروی چیرمن تولید کرد و از اسفندماه سال 1389 توسط گروه خودورسازی سایپا خریداری شد.

وی وسعت این کارخانه را 360 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: هم اکنون این کارخانه با ایجاد اشتغال برای 1072 نفر دو خودروی آریو و وانت سایپا 151 را با ظرفیت تولید 15 دستگاه خودرو در ساعت تولید و روانه تجاری سازی می‌کند، همچنین در اهداف توسعه‌ای پیش رو هم ظرفیت تولید و هم میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول در بن رو تا قبل از سال 89 ظرفیت اشتغال در این شرکت کمتر از 400 نفر بود اما امروز در نقطه ای قرار دارد که با ظرفیت تولید تا 17 دستگاه خودرو در ساعت توانسته است برای بیش از هزار نفر نیروی انسانی اشتغال پایدار ایجاد کند.

وی مجاورت با شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور، مجاورت با منطقه ویژه اقتصادی کاوه، نزدیکی به منطقه آزاد سلفچگان، قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و در مجموع، شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای شهرستان را از جمله مزیت‌های مهمی دانست که موجب ترغیب گروه خودروسازی سایپا برای خرید این شرکت شده است.

عطارد به ظرفیت تولید این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: این واحد صنعتی و تولیدی قادر است سالانه 220 هزار دستگاه انواع خودرو را در یک شیفت کاری تولید کند و این میزان در سه شیفت کاری به 66 هزار دستگاه توان افزایش دارد و در مجموع از توان ظرفیت واقعی تا مرز 80 هزار دستگاه خودرو برخوردار است.

وی بهره‌گیری از دانش بومی و توان متخصصان داخلی را از ویژگی‌های منحصر بفرد نیروی انسانی در این مجموعه یاد کرد و گفت: این شرکت مجهز به تاسیسات زیربنایی از جمله خط انتقال فاضلاب، آب شرب با کیفیت و با EC بسیار پائین، شبکه فیبر نوری و سایر زیرساخت‌هاست.

وی به برخورداری از ظرفیت نیروی جوان و بومی و بهره مندی از آخرین تکنولوژی خودروسازی دنیا و سیستم یکپارچه مدیریتی در این کارخانه اشاره کرد و گفت: این شرکت در زمره خودروسازان پیشرو و برتر دنیاست و سالن رنگ این واحد تولیدی چهارمین سالن رنگ خودروی مدرن جهان به شمار می‌رود و هدف اصلی آن عرضه خودرو با کیفیت به بازارهای جهانی است.

عطارد کسب سه ستاره کیفی در خودروی آریو اتوماتیک و آریو دستی و دو ستاره کیفی در وانت سایپا 151 از سوی سازمان استاندارد ایران در سال 1396 را از افتخارات این شرکت برشمرد و گفت: در سال گذشته 97 درصد از پیش‌بینی تولید خودرو در این شرکت محقق شد و 19.7 درصد نسبت به سال 1395 افزایش تولید ثبت شده است.

وی به کسب رتبه برتر سیستم مدیریت کارخانه در دو سال متوالی در گروه سایپا اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت خط بدنه سازی خودروی آریو و ظرفیت مونتاژ از 15 دستگاه به 17 دستگاه در ساعت و افزایش ظرفیت سالن رنگ و بدنه و مونتاژ از جمله اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

به گزارش ایسنا، در این تور رسانه‌ای، خبرنگاران ضمن بازدید از سالن ساخت بدنه، رنگ و مونتاژ با توضیحات مدیران این مجموعه تولیدی از نزدیک در جریان نحوه ساخت و تولید دو خودروی آریو و وانت پراید 151 قرار گرفتند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group