جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: با وجود بارش ‌ های مطلوب بهاره در سال جاری اما این شهرستان همچنان با کاهش منابع آبی روبروست.

نقی بهجت در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (از مهرماه سال 1396) تا پایان اردیبهشت ماه سال 1397 میزان بارش ‌ های شهرستان 120 میلی متر بوده است در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال قبل 237 میلی متر بوده است.

وی عنوان کرد: میزان بارش ‌ های صورت گرفته در شهرستان ساوه نسبت به سال آبی گذشته 49 درصد و نسبت به درازمدت 38 درصد کاهش یافته است، لذا همچنان خشکسالی و کم آبی ساوه را تهدید می ‌ کند و لازم است که در مصارف گوناگون نظیر کشاورزی، صنعت و شرب صرفه جویی لازم بعمل آید تا از بحران کم آبی عبور کنیم.

مدیر امور منابع آب ساوه در ادامه گفت: دشت مطالعاتی نوبران ساوه نیز نسبت به سال گذشته 25 درصد و نسبت به درازمدت 19 درصد با کاهش میزان بارندگی ‌ ها مواجه شده است.

وی اظهار کرد: علیرغم بارندگی ‌ های خوب بهاره میزان روان آب ها نیز نسبت به سال ‌ های گذشته کاهش داشته و در نتیجه ذخیره مناسبی برای منابع آبی زیرزمینی در دشت ‌ های نوبران و بخش مرکزی ساوه صورت نگرفته است.

بهجت از دشت های نوبران و مرکزی ساوه به عنوان دشت ‌ های بحرانی شهرستان یاد کرد و گفت: افت منابع زیرزمینی در دشت ‌ های این منطقه موجب نواختن زنگ خطر و هشدار برای بحران آبی است که لازم است از برداشت ‌ های بی رویه از آب های زیرزمینی که یک چالش مهم محسوب می شود، اجتناب کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group