پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سوء‌مدیریت دلیل بوجود آمدن تجمعات کارگران شرکت ریخته گری ساوه است.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به تجمعات اعتراض آمیزی که از سوی کارگران شرکت صنایع ریخته گری ساوه طی روزهای اخیر در محوطه داخلی شرکت برپا شده است، عنوان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در شرکت ریخته گری واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به وقوع پیوست و موجب بروز نارضایتی برخی از کارگران این شرکت شد به سوء مدیریت در این مجموعه تولیدی بر می‌گردد.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات مدرنی که در این شرکت وجود دارد، گفت: در سالهای نه چندان دور توانمندی این شرکت در سطح خاورمیانه بی نظیر بود و یکی از کارخانجات استثنایی در تولید حتی سیلندر و سرسیلندر بشمار می رود و هم اکنون نیز از ظرفیت لازم برای تولید قطعاتی به صورت همزمان با سرمایه‌گذاری اندک به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب را داراست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راه اندازی این شرکت با دلار 40 تومان در 32 سال قبل، گفت: راه‌اندازی چنین کارخانه مجهز و مدرنی در شرایط فعلی با قیمت دلار امروز امکان پذیر نیست. این شرکت از زیرساخت‌های مناسب به ویژه برق و گاز ارزان برخوردار است، اما متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها امکان صادرات محور بودن این کارخانه وجود ندارد و با ظرفیت واقعی فعالیت نمی‌کند که دلیل آن نبود مدیریت کارآمد در صدر این واحد تولیدی است.

وی تصریح کرد: کارخانه ریخته‌گری نیازمند مدیریت توانمند، کاربلد و متخصص در حوزه صنعت ریخته‌گری است تا خروجی تولیدات این شرکت صادرات محور شود و ضمن افزایش تولید ارزآوری ایجاد شود و مشکلاتی نظیر معوقات حقوق و مزایا و نیز تعدیل نیرو که موجب بروز تجمعات اعتراضی کارگران این شرکت می‌شود بوجود نیاید.

منصوری گفت: در گذشته این کارخانه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای بیش از 1500 نفر فعالیت می‌کرد اما هم اکنون اشتغال موجود بسیار کاهش پیدا کرده است و مزیت صادرات محوری این مجموعه از بین رفته است.

وی خواستار انتخاب مدیریت لایق و مقتدر برای رونق تولید و افزایش صادرات شد و گفت: تنها علت بروز چالش در این شرکت نبود دانش و سواد لازم در حوزه مدیریتی است که باعث می شود شاهد بروز تجمعات کارگری باشیم.

وی گفت: این مجموعه تولیدی که مالکیت آن در دست دولت و مردم بود به صورت سه شیفت کار می‌کرد اما با واگذاری آن به مجموعه خصوصی فاقد اهلیت لازم ضمن کاهش شیفت کاری تعدیل نیرو و بحران‌های کارگری نیز ایجاد شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت خواستار سعه صدر کارگران برای بررسی مشکلات آنان شد و گفت: با تغییر مدیریت در مجموعه و اصلاح ساختار مدیریتی امید این می‌رود از این مجموعه که با تکنولوژی روز دنیا احداث شده است بالاترین بهره وری بدست آید.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group