جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه ساوه گفت: به مخاطره افتادن سلامت روانی موجب تشدید آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: آموزش، ارتباطات بین سازمانی و مداخلات اجتماعی موثرترین راهکار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خودکشی و ... است.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: به هر میزان که در راستای تقویت بنیه دینی مردم قدم برداریم به همان میزان از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده ایم.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی باید پیوست دینی داشته باشد، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید منطبق بر مبانی دینی باشد تا کار پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

وی در ادامه گفت: اجرای طرح تحکیم مبانی خانواده از ضروریات است و باید با مداخله تمامی دستگاههای اجرایی به صورت جدی پرداخته شود.

حجت الاسلام حسینی بر تقویت فضای نشاط و تفریح در جامعه تاکید کرد و آمادگی شورای فرهنگ عمومی را برای برگزاری برنامه‌های شاد و کنسرت‌های متعدد در چارچوب ضوابط و مقررات اعلام کرد.

وی در ادامه به بازدیدهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از ادارات برای احیای این فریضه شد و گفت: در بازدیدهایی که صورت می‌گیرد نقاط ضعف بررسی و راهکار مناسب برای برون رفت از کمبودها و تقویت نقاط قوت اتخاذ می‌شود.

امام جمعه ساوه خواستار تکریم ارباب رجوع و برگزاری جلسات ملاقات مردمی برای اتخاذ تصمیم مناسب به منظور رفع مشکلات مردم شد.

وی به سالروز فتح خرمشهر نیز اشاره کرد که منشاء یادآوری افتخارات این مرزوبوم است و خواستار برگزاری پرشور آیین‌های این ایام و نیز سالگرد ارتحال امام (ره) و روز جهانی قدس شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز گفت:‌ ستاد بزرگداشت مناسبت‌های ماه خرداد تشکیل و فعالیت‌های این ستاد منشأ برگزاری فعالیت‌های متعدد و متنوع در سطح شهرستان است.

محمد بهاروند در ادامه به دستور جلسه در خصوص علل و عوامل و راههای مهار و‌ مقابله با آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و خودکشی اشاره کرد و گفت: باید زمینه مشارکت همه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی برای پیشگیری و کاهش میزان آسیب ها فراهم شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با تقسیم کار و مشخص کردن وظایف هر دستگاه در راستای کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی بطور جدی عمل خواهیم کرد.

در ادامه کیانوش امینی کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی، گفت: استان مرکزی استان سالمندی است و نباید صرفا برای قشر نوجوان و جوان برنامه‌ریزی کرد بلکه باید نگاه کلان و عمیق به برنامه‌های پیشگیری داشت تا آحاد مختلف جامعه از برنامه‌هایی که منجر به بهبود سلامت روانی آنان می‌شود استفاده کنند.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی فرهنگی و اجتماعی و افزایش ظرفیت افراد و تاب آوری آنان در خصوص آسیب‌ها و توانمند شدن برای ترمیم در بین همه سنین ضروری است.

امینی خواستار ارایه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای کنترل آسیب‌های اجتماعی شد که از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این جلسه کارشناسان و برخی مسئولان به ویژه کارشناسان حوزه سلامت و جامعه دانشگاهی به بیان نقطه‌نظرات و راهکارهای موثر در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی پرداختند و روسای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو ساوه نیز به ظرفیت های دانشگاهی در حوزه کاهش پیشگیری از این آسیب ها پرداختند.

تنظیم شیوه‌نامه و سند فرهنگی برای تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌های اجرایی، همخوانی نخبگان و روحانیت با کارشناسان برای حضور موثر در بین مردم با تاکید بر تقویت بنیه اعتقادی مردم، آموزش برای همه جامعه از سنین دانش آموزی تا میانسالی، تجهیز بخش روانپزشکی حوزه سلامت و فراهم کردن شرایط مناسب برای درمان بیماران و آموزش، توسعه فضاهای تفریحی و سرگرمی، ارایه آموزش‌های حرفه‌ای قبل از ازدواج و احیای مربیان پرورشی در مدارس، تقویت تجهیزات مرکز 123بهزیستی برای ارایه مشاوره و آموزش مطلوب، تقویت معنوی و اعتقادی درمان افسردگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، و افسردگی از دلایل اصلی بروز آسیب‌هاست و اولویت اول نبود سلامت روانی در بین مردم است و متولی اصلی در پیشگیری از خودکشی حوزه سلامت روان وزارت بهداشت است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group