جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی علت 50 درصد مرگ و میر در بین مردم ساوه و زرندیه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر رضا نظری در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت، عنوان کرد: پس از بیماری های قلبی و عروقی، تلفات جاده‌ای ناشی از حوادث ترافیکی، بیماری سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت از دیگر علل مرگ و میرهاست.

وی فشار خون بالا را علت اصلی مرگ در بین بیماران قلبی و عروقی دانست و گفت: این بیماری‌ها بیشتر در بین سنین 30 تا 70 سال شیوع دارد و حدود 30 درصد جمعیت بزرگسال کشور فشار خون دارند.

وی بیماری های غیرواگیر را علت 76 درصد مرگ و میرها دانست و اظهار کرد: طرح ملی خطرسنجی در بین 43.7 درصد جمعیت مردم ساوه و زرندیه اجرا شده است که تاکنون 11.6 درصد افراد فشارخون و 6.8 درصد دیابت داشتند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه از تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: در حوزه بهداشت حرفه ای 99 درصد مجموعه‌های کارگاهی بازرسی و اطلاعات لازم در سامانه ثبت شده است.

وی بررسی 100 درصدی آلاینده‌های محیط‌های کارگری، انجام کامل معاینات دوره‌ای، شناسایی کارگاه‌های روستایی و خدمات بهداشت حرفه‌ای در صنایع را از جمله اقدامات در این حوزه دانست.

نظری، نصب دستگاه سخت گیر آب در استخر هلال احمر برای کاهش سختی آب و حل شدن بهتر کلر در آب، افزایش 23 درصدی بازدید از مراکز توزیع موادغذایی در سال گذشته، افزایش 63 درصدی صدور اخطار برای متخلفین در توزیع مواد غذایی، تفکیک پسماند عفونی مطب ها و امحاء و رفع خطر پسماندها به عنوان یک الگوی کشوری را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت محیط دانست.

وی واگذاری 100 درصدی داروخانه ها به بخش خصوصی، پشتیبانی و کاهش هزینه در ساخت 20 پروژه بهداشتی در شهرها و روستاها به منظور خدمت رسانی بهینه به مردم، اندازه گیری سموم باقی مانده در مواد غذایی و ساماندهی 20 واحد فروش سموم کشاورزی در راستای فروش به اندازه سموم را از دیگر فعالیت ها برشمرد.

نظری در ادامه با اشاره به ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان در 20 مرکز وابسته به دانشکده علوم پزشکی ساوه، گفت: با فعالیت خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد ریال از هزینه مردم در حوزه دولتی نسبت به مراجعه به بخش خصوصی کاهش یافت.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group