پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به افزایش 17 درصدی سرقت خودرو در 11 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: 90 درصد خودروهایی که توسط سارقان به سرقت رفته، پراید بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سرهنگ پرویز اسدی در نشستی با خبرنگاران از کاهش 13 درصدی انواع سرقت در 11 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت شاهد کاهش 31 درصدی سرقت به عنف، کاهش سه درصدی سرقت منزل، کاهش 37 درصدی سرقت مغازه و 19 درصدی سرقت احشام بودیم.

وی با اشاره به کاهش 57 درصدی میزان وقوع قتل در شهرستان ساوه گفت: در سال 95 هفت فقره قتل در این شهرستان بوقوع پیوست که این میزان در سال جاری به سه فقره کاهش یافت و چهار مورد قتل نیز کشف شد که یک مورد آن متعلق به سنوات گذشته بود.

سرهنگ اسدی به کاهش 100 درصدی آدم ربایی در 11 ماهه سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت با مشارکت حوزه‌های انتظامی مجاور شهرستان بالغ بر یک تن انواع مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

وی به افزایش 6 درصدی میزان مصدومین و کاهش 16 درصدی آمار فوتی تصادفات درون شهری و برون شهری نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد کاهش 53 درصدی نزاع دسته جمعی در شهرستان بودیم.

فرمانده انتظامی ساوه به دستگیری هزار و 728 نفر معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت 464 قاچاقچی و فروشنده عمده و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

وی به شعار نیروی انتظامی در بهار سال 97 با عنوان آرامش بهاری با نظم و امنیت اشاره کرد و با توصیه به خانواده‌ها مبنی بر رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه آخر سال برای پیشگیری از بروز حوادث تلخ در روزهای پایانی سال، عنوان کرد: استفاده غیراصولی از مواد محترقه و ترقه موجب بروز اتفاقات ناخوشایند شده و موجب تلخی ایام نوروز در بین خانواده ها می شود.

سرهنگ اسدی از کشف 65 هزار عدد انواع ترقه و مواد منفجره در شهرستان خبر داد و افزود: پلیس با حضور مستمر خود با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد کرد و با کسانی که بخواهند جان و مال مردم را به مخاطره بیندازند با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: حضور آگاهانه پلیس در صحنه و مشارکت مردم قطعا از بروز هرگونه رفتار خارج از چارچوب پیشگیری و جلوگیری بعمل خواهد آورد.

وی با اشاره به آمار بالای آتش سوزی در سطح شهرستان ساوه گفت: نباید اجازه بدهیم با استفاده غیراصولی از مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال آمار آتش سوزی شهرستان به بالاترین میزان خود در آمار سالانه برسد.

سرهنگ اسدی در ادامه با توصیه به شهروندانی که قصد سفر در ایام نوروز دارند، گفت: از شهروندان درخواست می شود با رعایت نکات ایمنی در سفر به منظور جلوگیری از بروز سوانح رانندگی اولا سفری ایمن را برای خود رقم بزنند و ثانیا با ایمن سازی محل سکونت خود اجازه وقوع سرقت‌های احتمالی را در ایامی که در منزل نیستند ندهند و در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوکی از سوی همسایگان مراتب را به پلیس 110 و یا کلانتری محل اطلاع دهند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group