سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: هر ساوجی به طور متوسط ماهانه حدود 500 تومان صدقه می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حمزه زارعی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری بالغ بر 59 میلیارد ریال از سوی مردم در قالب صدقات و سایر کمک‌های مردمی نظیر طرح اکرام به این نهاد پرداخت و در بین جامعه هدف امداد توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد ساوه را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار امنیت فردی و اجتماعی این افراد را حفظ می کند.

وی هدف اصلی امداد را توانمندساختن مددجویان دانست و افزود: توانمند سازی آنان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی در شهر و روستا با کارهای صنفی و صنعتی و صنایع دستی در دستور کار امداد قرار دارد.

زارعی بیان کرد: در ابتدای سال جاری حدود سه هزار و 75 نفر معیشت بگیر این نهاد مقدس بودند اما در سایه توانمندسازی مددجویان در حال حاضر این آمار به دو هزار و 982 نفر کاهش پیدا کرده است و بالغ بر 400 نفر در سالجاری از چرخه حمایتی با ایجاد اشتغال خارج شدند.

وی گفت: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، با اتخاذ سیاست‌های تاثیرگذار و کارآمد در اولویت اهداف و برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد در سراسر کشور سالانه 10 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد با برنامه‌های توانمندسازی و ایجاد اشتغال از چرخه حمایتی خارج می‌شوند که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان در شهرستان ساوه فراتر از انتظار و بیشتر از متوسط کشوری است.

وی عنوان کرد: آموزش افراد واجد شرایط در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه مشاوره‌های شغلی لازم درزمینه احراز فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال است .

مدیر امداد ساوه در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون پنج هزار و 105 خانوار این شهرستان به استعداد دو هزار و 982 نفر تحت پوشش خدمات متنوع کمیته امداد هستند، عنوان کرد: در حال حاضر دو درصد جمعیت شهرستان ساوه تحت پوشش کمیته امداد هستند که این میزان در شهر غرق آباد و روستاهای آن به 15 درصد می رسد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات سبک زندگی و سلامتی، پیشگیری از ابتلا به سرطان ، بهداشت محیط ، پیشگیری از اعتیاد و سایر موضوعات بهداشتی برای زنان سرپرست خانوار، سالمندان و دختران در شرف ازدواج را از برنامه‌های کمیته امداد اعلام کرد.

زارعی پرداخت بیش از 25 میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان، دو میلیارد و 490 میلیون ریال کمک به امر ازدواج نیازمندان، 21 میلیارد و 285 میلیون ریال وام های ضروری به نیازمندان را از دیگر کمک های این نهاد در 11 ماهه سالجاری اعلام کرد و گفت: کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان، وام اشتغال، تامین تجهیزات درمان بیماران صعب‌العلاج، حق بیمه مددجویان،برگزاری اردوهای فرهنگی زیارتی، کمک به خرید و تعمیر مسکن و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

وی به برگزاری جشن نیکوکاری از 14 الی 21 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در جشن نیکوکاری سال جاری 112 مدرسه، هفت پایگاه ثابت و تمامی پایگاه‌های بسیج مساجد شهرستان برای جمع آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان در آستانه سال جدید مشارکت خواهند کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group