پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت:در پیاده راه امام خمینی(ره) با اصلاح ترافیکی مسیر، خط ویژه جهت تردد وسایط نقلیه عمومی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ساوه اظهار کرد: همچنین به جهت جلب رضایت مردم در خیابان شهید اسدی(هلالی) ضمن حفظ وضع موجود، مسیری به صورت خط ویژه از میدان انقلاب به سمت میدان شهدا جهت تردد وسایط نقلیه عمومی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: این دو طرح پس از بررسی در کمیته فرعی شورای ترافیک از ابتدای سال ۹۷ به مدت سه ماه به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: طرح اجرای پیاده‌راه از گذشته اجرایی شده بود که بعضا مشکلاتی را در پی داشت و برخی مردم و مسئولان خواستار اصلاح و بررسی بیشتر در چارچوب مقررات شده بودند و برای رضایتمندی مردم به ویژه کسبه و صنوف و مطب پزشکان مستقر در این منطقه که جزو بافت مرکزی شهر به شمار می‌رود، طرح اصلاح ترافیکی در آن به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مزایای اجرای پیاده راه نیز گفت: آرامش در تردد در بافت مرکزی و کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش تردد خودروها از جمله مزیت‌های احداث پیاده راه در بافت مرکزی شهر است اما به دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها و عدم احداث مسیر جایگزین، مشکلاتی را بوجود آورده است.

بهاروند در ادامه با تاکید بر اینکه جمع کردن کامل پیاده راه به دلیل هزینه ای که از بیت‌المال شده است به صلاح نیست و با شیب ملایم صورت گیرد، اظهار کرد: طرح اصلاح ترافیکی پیاده راه امام و نیز خیابان شهید اسدی به صورت آزمایشی اجرا و پس از سه ماه نواقص موجود برطرف و موجب از بین رفتن نگرانی مردم خواهیم شد.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به احداث سرعت‌گیرهای متعدد در سطح شهر نیز گفت: سرعت گیرهای غیر ضروری جمع آوری و مابقی سرعت گیرها نیز باید منطبق با استانداردهای لازم احداث و اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه خودرو به عنوان سرمایه ملی نباید بر اثر احداث سرعت‌گیرهای غیرضروری آسیب ببیند، گفت: سرعت‌گیرهای غیرضروری و غیراستاندارد علاوه بر واردکردن خسارت به خودرو به سرنشینان نیز آسیب وارد می می کند.

وی عنوان کرد: تعدد سرعت گیرهای غیرضروری و نیز غیراستاندارد بودن آنها موجب خواهد شد که دستگاههای خدمات رسان نظیر اورژانس و آتش نشانی نتوانند به موقع در هنگام بروز سانجه در محل وقوع حوادث حاضر شده و خدمت رسانی کنند و بعضا با تاخیر در امداد رسانی مواجه می شویم.

بهاروند با تاکید بر اینکه احداث سرعت‌گیرها باید با اصول علمی و با تایید شورای ترافیک بررسی و تصمیم‌گیری شود، گفت: از این رو تمام سرعت‌گیرهای غیرضروری شهر حذف و نقاطی که نیاز است سرعت گیر احداث شود باید براساس یک کار مطالعاتی و اصلاح هندسی و مطابق با رضایتمندی مردم و با تاکید بر علایم هشدار دهنده باید صورت گیرد.

وی بیان کرد: در برخی نقاط کشور از سرعت‌گیرهای هوشمند استفاده می‌شود که رضایت مردم را در پی دارد.

فرماندارساوه در ادامه با تاکید بر اینکه شهر ساوه تنها شهری است که کامیون در داخل آن تردد می‌کند، گفت: به دلیل نبود مسیر جایگزین متاسفانه کامیون وارد شهر می‌شود و اگر تاکنون مشکلی در تردد کامیون در سطح شهر بوجود نیامده، خواست خدا بوده است.

وی گفت: باید شهر را از بن بست خارج کنیم و با ایجاد راههای دسترسی ترافیک شهر را مدیریت و برای معابری که کارکرد ترافیکی را از دست داده اند مسیر جایگزین ایجاد شود .

بهاروند تاکید کرد: احداث کنارگذر جنوبی و غربی که مکمل کنار گذر شمالی است موجب بهبود ترافیک و مانع از ورود کامیون به شهر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهردار شهر ساوه نیز گفت : در اجرای پیاده راه به لحاظ فنی ایرادات بسیاری وارد است و می‌بایست قبل از اجرای طرح زیرساخت لازم و مسیر جایگزین تامین می‌شد و سپس اقدام به احداث پیاده راه می‌شد اما این طرح شتابزده اجرا و به یک چالش اجتماعی در شهر تبدیل شده است.

سیدمهدی حسینی گفت: با احداث پیاده راه یکی از شریان‌های اصلی تردد در مرکز شهر قطع شده است و پیشنهاد می‌شود با ایمن‌سازی مناسب و مدیریت صحیح ترافیکی اجازه تردد به خودروهای عمومی برای حل معضل ترافیکی در بافت مرکزی داده شود.

وی گفت: تکمیل پروژه کمربندی شهر از خواسته‌های دیرین مردم است و در ساوه با وجود فرصت های مالی خوبی که در گذشته داشته است و درآمدهای خوبی که وارد شهر شد اگر به کمربندی توجه می‌شد امروز بسیاری از مشکلات شهر به لحاظ ترافیکی برطرف می‌شد.

شهردار ساوه با اشاره به آغاز عملیات عمرانی در کمربندی شرقی(حدفاصل میدان سرداران تا بلوار سید جمال‌الدین اسد آبادی به طول دو کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال) و کمربندی شمالی شهر ساوه(حدفاصل بلوار آزادی تا ابتدای خیابان بسیج دو به طول یک کیلومتر) و کمربندی غرب(از فاز چهار شهرگ فجر تا جاده نورعلی بیک به طول دو کیلومتر) از ابتدای سال آینده اظهار کرد: کمربندی غربی نیز نیازمند اصلاحاتی است که در صورت تصویب شورای ترافیک و پس از تصویب کمیسیون ماده پنج اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: با احداث این کمربندی‌ها نقاط پرترافیک شهر با کاهش قابل توجه تردد خودروها مواجه شده و مردم از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

حسینی در ادامه با اشاره به بحرانی شدن شرایط مالی شهرداری گفت: با توجه به اینکه ضرورت اول ما اجرای این پروژه‌هاست با مدیریت در هزینه‌ها و حذف پروژه‌های غیر ضروری اجرای این کمربندی ها را در دستور کار قراردادیم تا در انتهای سال 1397 به بهره برداری برسد.

سرهنگ گلبداغی رئیس پلیس رهوار ساوه نیز با تاکید بر تردد وسایط نقلیه عمومی از پیاده‌راه برای کاهش ترافیک سطح شهر، خواستار ایمن سازی گذرگاه عبور عابران پیاده با نرده کشی و نصب دوربین به منظور منع تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت شد.

وی در ادامه گفت: با ایجاد خط ویژه در خیابان شهید اسدی به دلیل عرض کم خیابان مخالفیم که لازم است تمهیدات حاص ترافیکی و نظارت دقیق بر نحوه تردد خودروها با نصب دوربین به صورت آزمایشی انجام و در صورت عدم بروز مشکلی در جلسه شورای ترافیک تصمیم گیری شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group