جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه با اشاره به وقفه 6 روزه در توزیع داروی بیماران خاص بویژه مبتلایان به ام اس و با تاکید بر اینکه بیماران نباید تاوان ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی را بدهند، گفت: هیچ عذری برای وقفه در توزیع داروی بیماران خاص ساوه پذیرفته نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه کمیته بیماری‌های خاص که با حضور نمایندگان بیمه‌های استان و مسئولان دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ناهماهنگی بین شورای هماهنگی بیمه‌های استان مرکزی و دانشکده علوم پزشکی موجب شد که توزیع داروی این بیماران با وقفه چندروزه مواجه شود که تبعات آن گریبانگیر مردم و بیماران شد.

وی بیان کرد: تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص مسئله بسیار مهمی است که هیچ عذر و کوتاهی در تعلل در این حوزه قابل قبول نیست. باید مسئولین دانشکده علوم پزشکی ساوه با هماهنگی بیمه ها ترتیبی اتخاذ می کردند که مشکلی در تامین داروی بیماران بوجود نمی آمد گرچه به محض اطلاع از موضوع دستور تامین داروی بیماران به هر نحو ممکن را برای جلوگیری از توقف در ادامه درمان آنان صادر کردم.

وی به اختلاف موجود بین بیمه ها و دانشکده علوم پزشکی در نحوه توزیع دارو توسط بخش دولتی یا خصوصی، گفت: این ناهماهنگی بوجود آمده موجب بروز ناآرامی در بین بیماران شد و با تمهیدات صورت گرفته در تامین داروی مورد نیاز بیماران آرامش به آنها برگشت.

بهاروند خواستار برطرف کردن مشکلات دارویی بیماران به هر نحو مقتضی شد و افزود: با وجود اینکه بخش دولتی به دلیل محدودیت منابع مالی موضوع توزیع دارو را به داروخانه‌های بخش خصوصی واگذار کرده است لذا لازم است تا هماهنگی لازم توسط بیمه ها و دانشکده برای اتخاذ تصمیمی صحیح در توزیع به موقع داروی بیماران انجام شود و تعللی در روند ارائه خدمات دارویی به بیماران صورت نگیرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران ام اس ساوه و حومه نیز گفت: عدم هماهنگی بین بیمه‌ها و دانشکده علوم پزشکی موجب شده بود که بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به ام اس دچار یک سردرگمی در تامین داروهای مورد نیاز شوند.

ملیحه کیکاوسی در ادامه گفت: توقف 6 روزه در توزیع داروی بیماران ام اس مشکلاتی را برای این بیماران بوجود آورده بود به گونه ای که در صورت ادامه این روند التهابات جدی به بیماران وارد و در درمان آنان اختلال بوجود می آمد.

وی بر لزوم هماهنگی بیشتر بین دستگاههای اجرایی در تامین به موقع داروی بیماران تاکید کرد و گفت: انتظار بیماران خاص این است که در خصوص شیوه تامین داروی مورد نیاز خود تعیین تکلیف شوند که باید دارو را از بیمارستان شهید مدرس وابسته به دانشکده علوم پزشکی ساوه یا داروخانه بخش خصوصی دریافت کنند.

کیکاوسی اظهار کرد: با توجه با استقلال حوزه سلامت شهرستان ساوه و احداث دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان انتظار بیماران این است که مراکزی نظیر 13 آبان یا هلال احمر که در بسیاری از نقاط کشور دایر است در ساوه نیز احداث شود تا مشکلی در تامین داروی بیماران بوجود نیاید.

دکتر جودکی، داروخانه دار معرفی شده از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه جهت توزیع داروی بیماران خاص در ساوه نیز گفت: از مدت زمانی که موضوع توزیع دارو به این داروخانه واگذار شده است بدون هیچ مشکلی روند ارائه خدمات دارویی به بیماران با تامین دارو به مقدار مورد نیاز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تنها اشکالی که در توقف چند روزه توزیع دارو به بیماران صورت گرفت مشکل عدم مجوز برای انجام این کار از سوی بیمه‌ها بوده به گونه‌ای که بیمه ها اعلام کرده بودند که در صورت توزیع دارو توسط داروخانه بخش خصوصی هیچگونه وجهی بابت داروها پرداخت نخواهد شد.

جودکی ادامه داد: این داروخانه بنا بر دستورالعملی که از سوی دانشکده علوم پزشکی صادر شده است در داروی مورد نیاز را تامین می کنند و نظارت های صورت گرفته نیز حاکی از رضایت کامل بیماران دارد و هیچ مورد شکایتی هم صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: عملکرد این داروخانه در مدت زمانی که توزیع دارو توسط داروخانه معرفی شده از سوی دانشکده علوم پزشکی صورت گرفته است بیانگر آن است که بخش خصوصی در این حوزه کارآمدتر از بخش دولتی عمل کرده است و بدون دریافت هیچگونه فرانشیزی از بیماران مبتلا به ام اس داروی مورد نیاز توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه برخی از نهادهای حمایتی وعده حمایت در خصوص عدم دریافت فرانشیز از بیماران ام‌اس داده بودند ولی این امر محقق نشد، اما این داروخانه بدون دریافت هیچگونه مبلغی از بیماران ام اس اقدام به توزیع دارو کرده است.

جودکی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین بخش خصوصی و دولتی در خصوص توزیع دارو بین بیماران خاص نیست، گفت: آمادگی لازم برای توزیع به هنگام دارو بدون هیچ وقفه‌ای در این داروخانه وجود دارد و از شورای هماهنگی بیمه‌های استان انتظار می‌رود که با موافقت خود و صدور مجوز لازم امکان ادامه ارائه خدمات به بیماران را به بخش خصوصی بدهند.

در این جلسه مقرر شد موضوعات مطرح شده در کمیته بیماری‌های خاص شهرستان در شورای هماهنگی بیمه‌های استان تا پایان هفته مطرح و در خصوص توزیع دارو توسط بخش دولتی یا واگذاری آن به بخش خصوصی تصمیم‌گیری شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group