شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که سازمان های بیمه گر در واگذاری توزیع داروی بیماران خاص به بخش خصوصی مقاومت نکنند، گفت: این کار در بسیاری از نقاط کشور در حال اجراست و انتظار می رود که بیمه ها تعامل بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عباس نیک روش در جلسه کمیته بیماری‌های خاص که با حضور نمایندگان بیمه‌های استان و مسئولان دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص را از اولویت های حوزه سلامت دانست و گفت: به دلیل گردش بالای هزینه داروی بیماران خاص و محدودیت منابع مالی و درخواست شرکت های دارویی مبنی بر تسریع در پرداخت هزینه دارو موضوع واگذاری توزیع دارو به بیماران خاص در دستور کار دانشکده قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل محدودیت در منابع مالی امکان پرداخت به موقع مطالبات شرکت های دارویی وجود نداشت و این مهم به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است، از طرفی تعیین تکلیف شورای هماهنگی بیمه های سلامت استان برای دانشکده مشکلاتی را بوجود آورد که با این حال با اتخاذ راهکاری قرار شد که این روند از طریق بخش خصوصی صورت گیرد.

نیک روش در پاسخ به موضوع مطرح شده توسط مدیر کل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی مبنی بر تخصیص مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون تومان سهم شهرستان ساوه از اعتبارات داروی بیماران خاص اظهار کرد: این میزان اعتبار هم برای تجهیز و هم برای تامین خدمات دارویی تخصیص یافته است و این طور نیست که تماما برای تامین دارو اختصاص یافته باشد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که به دلیل مطالبات بالایی که دانشکده علوم پزشکی از بیمه ها دارد میزان تخصیص و مطالبات به صورت ماهانه و مستمر صورت گیرد تا مشکلی در تامین داروی بیماران خاص بوجود نیاید.

وی گفت: در خصوص مطالبات دانشکده از بیمه ها تنها بیمه سلامت است که بخشی از مطالبات سال جاری را پرداخت کرده است در حالیکه سازمان تامین اجتماعی در سال 96 هیچ پرداختی بابت دارو نداشته است که همین تاخیر در پرداخت ها زنجیره دریافت خدمات دارویی بیماران خاص را با مشکل مواجه می کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 450 بیمار خاص در شهرستان ساوه وجود دارد که عمده آنان تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و آخرین پرداختی این سازمان اسفندماه سال 1395 بوده است.

مدیر دارو و غذا دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز بدهی بالای دانشکده به شرکت های دارویی را موجب واگذاری کار توزیع داروی بیماران خاص به بخش خصوصی بیان کرد و گفت: با واگذاری این مهم بخشی از مشکلات دانشکده برطرف شده است.

ساسان گازرانی افزود: تنها دغدغه شورای هماهنگی بیمه های استان در واگذاری کار به بخش خصوصی توزیع احتمالی داروی بیماران خاص در بازار آزاد است که دانشکده با اتخاذ سیاست های لازم به گونه ای اقدام کرد که کار واگذاری در یک مقطع زمانی سه ماهه آغاز شود و در صورت تائید روند کار توسط بازرسان اقدام به تمدید قرارداد کند.

وی بیان کرد: مداخله بخش خصوصی بار بزرگی را از دوش دانشکده بر می دارد و پیشنهاد ما ارائه دارو توسط داروخانه بخش خصوصی است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group