شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری ساوه با اشاره به حذف مراکز علمی کاربردی دولتی، این مرکز را مشمول این مصوبه ندانست و گفت: مرکز علمی کاربردی شهرداری ساوه همچنان با پذیرش دانشجو در رشته ها و مقاطع گوناگون به کار علمی و تخصصی خود ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رضا یزدی در دیدار با شهردار ساوه به مصوبه اخیر شورای عالی اداری کشور مبنی بر منع مراکز علمی کاربردی وابسته به مراکز دولتی از پذیرش دانشجو اشاره و تصریح کرد: این مصوبه شامل مراکزی می‌شود که زیر نظر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اداره می‌شوند و شهرداری در این رسته قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصویب این مصوبه به منظور جلوگیری از ورود حوزه‌های دولتی به عرصه علمی بوده است، افزود: دستگاهی همچون شهرداری که نیمه خصوصی است از این قائده مستثنی است، ضمن اینکه کار در این دستگاه تخصصی بوده و نیازمند ارتقای بنیه علمی کارکنان در رشته های مربوطه است.

شهردار شهر ساوه نیز گفت: انجام امورات پژوهشی شهرداری به مرکز علمی کاربردی محول می‌شود.

سید مهدی حسینی افزود: باید به پژوهش و تحقیق در انجام امورات شهری بیشتر توجه شود چرا که عدم توجه به این امر مهم سالهاست که گریبانگیر شهر ما شده است. بدون انجام پژوهش، امور آموزشي نيز از پويايي و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه يكي از عوامل اساسي پيشرفت در كشورهاي توسعه يافته، توجه خاص به امر پژوهش بوده است، گفت: اصولاً پيشرفت و توسعه، ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد و رشد و توسعه نتيجه سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش است.

حسینی با بیان اینکه یافته های پژوهشی باید به گونه‌ای باشد که به رفع مشکلات و موانع موجود در شهرداری کمک کند، افزود: تحقیق و پژوهش در اقدامات شهری باید در کمترین زمان و با نازل‌ترین هزینه توسط افراد خبره صورت گیرد تا بهترین نتیجه را از آن شاهد باشیم.

در پایان این نشست مقرر شد تا انجام امورات پژوهشی شهری به مرکز علمی کاربردی شهرداری ساوه محول شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group