سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: بودجه 138 میلیارد و 200 میلیون تومانی سال 1397 شهرداری این شهر با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر گفت: از این میزان بودجه تصویب شده 54 درصد آن عمرانی و 46 درصد جاری است.

وی تخصیص 60 میلیارد ریال به منظور زیرسازی و جدول گذاری معابر سطح شهر، مرمت و لکه گیری معابر سطح شهر به تخصیص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، پیاده‌روسازی معابر 20 میلیارد ریال، طراحی و تکمیل کمربندی‌های شهر 20 میلیارد ریال، خرید اتوبوس و مینی‌بوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی 50 میلیارد ریال، تملک املاک واقع در طرح تعریض معابر 25 میلیارد ریال ا را بخشی مهمی از طرح و پروژه‌هایی دانست که با بودجه سال 97 اجرایی خواهد شد.

کریمی، تملک املاک واقع در بافت قدیمی و فرسوده 15 میلیارد ریال، تکمیل ساختمان جدید شهرداری 30 میلیارد ریال و خرید کامیون و تجهیزات آتش نشانی 45میلیارد ریال، ایجاد و نگهداری فضای سبز سطح شهر 90 میلیارد و جمع آوری زباله‌های سطح شهر 90 میلیارد ریال را بخش دیگری از طرح‌ها بیان کرد.

وی بیان کرد: در بودجه سال 1396 بالغ بر 209 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که حدودا 120 میلیارد تومان آن محقق شد که علت این امر نیز کاهش درآمد شهرداری متاثر از متمرکز شدن مالیات بر ارزش افزوده بود که با احتساب میزان بودجه محقق شده شهرداری در سال جاری شاهد رشد 18 میلیارد تومانی بودجه در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96 خواهیم بود.

کریمی با تاکید بر اینکه در تدوین بودجه به دو اصل درآمد و منابع درآمدی و نیز هزینه‌ها توجه می‌شود، عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با بررسی دقیق میزان درآمد و منابع درآمدی شهرداری و میزان هزینه‌ها نهایتا بودجه‌ای که بتوان در طول سال محقق کرد را تصویب و طرح‌های اولویت دار شهری را برای آن تعریف کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group