سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه از کاهش 67 درصدی سهم ساوه از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مهدی الیاسی در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع شهرستان ساوه که به‌ منظور رصد وضعیت درآمدی و ساماندهی درآمدهای شهرستان و بهبود مستمر روش‌های کسب درآمد تشکیل شده بود، عنوان کرد: با توجه به کاهش درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که طی 9 ماه سالجاری به نسبت سال قبل حدود 67 درصد کاهش داشته است، وظیفه داریم که همانند سایر شهرداری‌های کشور به این منبع درآمدی کمتر اتکا کنیم.

وی بیان کرد: از این رو لازم است در جهت شناسایی منابع جدید درآمدی حرکت کرده و در بودجه سال آینده در هزینه‌های مصرفی و جاری صرفه جویی شود.

در ادامه معاون مدیرکل و مدیرامور مالیاتی شهرستان ساوه نیز گفت: در سالجاری صادرات افزایش یافته که این موضوع موجب استرداد مالیات توسط واحدهای صنعتی شده و رشدی که در مالیات ارزش افزوده داشتیم کاهش یافته است، ولی از سوی دیگر نشانگر رونق کسب و کار و اشتغالزایی است.

مرتضی رضایی افزود: میزان درآمدهای مالیاتی تا آذر ماه سالجاری و طی 9 ماه حدود 2727 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این درآمد از طریق 1544 میلیارد ریال مالیات‌های مستقیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است و حدود 1183 میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته تامین شده است.

وی گفت: از عوارض وصولی طی 9 ماه مبلغ 234 میلیارد ریال به شهرداری ساوه، 5.6 میلیارد ریال به شهرداری غرق آباد، سه میلیارد ریال به شهرداری نوبران، 4.2 میلیارد ریال به شهرداری آوه و 44 میلیارد ریال به دهیاری‌ها پرداخت شده است که با توجه به توزیع استانی عوارض وفق برنامه ششم توسعه، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

در این جلسه مقرر شد شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه نسبت به شناسایی منابع پایدار و متنوع درآمدی اقدامات لازم را بعمل آورند.

همچنین عنوان شد با توجه به اینکه موعد تصویب بودجه سالیانه شهرداری‌ها به وسیله شورای اسلامی شهر و ابلاغ آن طبق ماده 67 قانون شهرداری حداکثر تا اول اسفند ماه است، لذا مقتضی است شهردار‌ها و دهیاریهای تابعه در این خصوص اقدام عاجل بعمل آورند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group