پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: روند کاهش پذیرش دانشجو در این دانشگاه که از حدود چهار سال گذشته آغاز شده بود از ترم گذشته متوقف شد.

رضا حیدری نوری در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به برخورداری این دانشگاه از ظرفیت پذیرش دانشجو به میزان 25 هزار نفر اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر پنج هزار دانشجو در واحد ساوه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در حال حاضر با برخورداری از رتبه جامع به همراه واحد اراک در بین دانشگاه ‌ های استان مرکزی نزدیک به 30 سال سابقه فعالیت علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی دارد.

وی دلیل قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در رتبه جامع را توسعه کیفی و کمی خدمات علمی و آموزشی و تبدیل شدن به یک دانشگاه پژوهش محور و کارآفرین دانست و گفت: برخورداری از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب نظیر آزمایشگاه‌های مجهز، توان بالای هیئت علمی، کارگاههای تخصصی، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجب قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه جامع شده است.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه در ادامه به فعالیت 180 نفر هیئت علمی در این واحد اشاره کرد و گفت: بیش از 74 درصد از اعضای هیئت علمی دارای دکترای تخصصی PHD هستند.

وی به تحصیل دانشجویان در 114 رشته علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و برخی رشته های علوم پزشکی نظیر پرستاری و روانشناسی بالینی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با برخورداری از کارگاه ‌ های تخصصی و آزمایشگاه ‌ هایی که در سطح کشور کم نظیر است و تجهیزات لازم در استانداردسازی آزمایشگاههای مختلف نانو، متالوژی، شیمی، برق، مکانیک و ... توانسته است زیرساخت ‌ های مطلوب آموزشی با تجهیزات مدرن را برای کیفیت بخشیدن به تحصیلات عالی فراهم کند.

حیدری نوری از دانشگاه آزاد ساوه به عنوان یکی از وسیع‌ترین دانشگاه‌های کشور از لحاظ وسعت و زیربنا اشاره کرد و گفت: این واحد در زمینی به مساحت 310 هکتار و زیربنایی بالغ بر 140 هزار متر مربع اخداث شده است.پ

وی برخورداری از کتابخانه مجهز متصل به شبکه کتابخانه دیجیتالی، سالن مطالعه مناسب، خوابگاه دانشچویی با ظرفیت 1500 دانشجو را از دیگر امکانات این واحد علمی دانست و افزود: مجموعه های ورزشی دانشگاه در سطح استان بی نظیر است و با برخورداری از پنج سالن بزرگ ورزشی به مساحد حدودا 20 هزار متر مربع و تجهیز به امکاناتی نظیر سالن کشتی، سالن بوکس، ورزش های انفرادی، تنیس روی میز و تمامی ورزش ‌ های گروهی توانسته است به ورزش در کنار تذهیب و تحصیل که از منویات مقام معظم رهبری اهمیت دهد.

وی بیان کرد: ساختمان‌های آموزشی، اداری و رفاهی دانشگاه مجهز به انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با کیفیت مناسب و استاندارد آموزشی است. وجود خط ویژه اتوبوس برای انتقال دانشجویان از مرکز شهر به دانشگاه و احداث پارکینگ برای خودروهای دانشجویان در نزدیک ترین محل هر دانشکده از خدماتی که برای تسهیل در تحصیل دانشجویان ارائه می ‌ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به برگزاری مسابقات ورزشی انفرادی و تیمی در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات در سطح شهرستانی، استانی و ملی در هر ترم برگزار می‌شود و مسابقات قرآن و عترت نیز همه ساله طبق شیوه ‌ نامه ‌ های حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد برگزار و تشویق‌های مناسب صورت می ‌ گیرد.

وی گفت: دانشجویانی که در مسابقات ورزشی یا المپیادهای علمی و پژوهشی دارای رتبه ‌ های خاص باشند از تخفیفات شهریه برخوردار می ‌ شوند. تخفیف شهریه شامل حال برخی از دانشجویان، مانند دو دانشجوی همزمان یا رتبه علمی ویژه و ... نیز می‌شود.

وی وجود رستوران و تجهیزات مناسب نهارخوری دانشجویان امکان استفاده همه دانشجویان متقاضی را از نهار دانشجویی فراهم کرده است و بابت هزینه نهار دانشگاه سوبسید می‌پردازد.

وی گفت: استقرار هسته مشاوره در دانشگاه به صورت رایگان به کلیه دانشجویان و اولیای آنها در صورت نیاز خدمات‌دهی در حوزه‌های گوناگون می‌دهد.

حیدری نوری افزود: تشکل‌های سیاسی در چارچوب مقررات مربوطه به فعالیت مشغول هستند وطبق برنامه زمان‌بندی در هر ترم می ‌ توانند فعالیت کنند.


انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group