شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: سه کیلومتر لوله‌گذاری انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری از سمت دودهک دلیجان اجرا شد.

نقی بهجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه طول مسیر انتقال آب 131 کیلومتر از ساوه تا دودهک است، گفت: علاوه بر بازگشایی معبر از سمت ساوه و آغاز لوله گذاری، به لحاظ تسریع در اجرای پروژه، بازگشایی معبر و لوله‌گذاری از نقطه اتصال سهم آب ساوه به سدکوچری در منطقه دودهک نیز عملیات لوله‌گذاری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری از تصفیه­خانه دودهک شهرستان دلیجان صورت خواهد گرفت، بیان کرد: هم اکنون لوله مورد نیاز برای 10 کیلومتر خط انتقال این مسیر از کارخانه خریداری شده است و با انتقال کامل لوله‌های خریداری شده بزودی هفت کیلومتر دیگر از این مسیر از سمت دودهک لوله‌گذاری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب ساوه تصریح کرد: در صورت تزریق به موقع اعتبارات با بهره‌برداری از این طرح شاهد تامین آب شرب شهری ساوه با جمعیتی بالغ بر 240 هزار نفر و نیز 27 روستای مستقر در مسیر اجرای طرح خواهیم بود .

وی سهم استان مرکزی از تخصیص سالانه سد کوچری را در مجموع 27 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه به میزان 444 لیتر بر ثانیه است که 335 لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه، 65 لیتر بر ثانیه سهم روستاهاست و 44 لیتر به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت .

بهجت به میزان آب مورد نیاز فعلی(دبی پیک) برای جمعیت شهر ساوه اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار جمعیتی سال 1390 آب مورد نیاز برای شهر ساوه 805 لیتر بر ثانیه است.

وی به نحوه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به ساوه اشاره کرد و گفت: نحوه انتقال آب از تصفیه‌خانه دودهک شهرستان دلیجان به صورت ثقلی به طول 131 کیلومتر با استفاده از لوله فولادی با پوشش خارجی و پوشش داخلی با سیستم حفاظت کاتدیک به قطر 900 میلی متر ( 36 اینچ) است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group