چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه از بهبود شاخص‌های مدیریت آب در دشت‌های ساوه و نوبران خبر داد.

نقی بهجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، متوسط افت منابع آب زیرزمینی در دشت ساوه را از  1.5 متر به هفت دهم متر اعلام کرد و افزود: کسری مخزن در این شهرستان نیز سالانه از 70 میلیون متر مکعب به 60 میلیون متر مکعب کاهش یافته است که نشان از بهبود شاخص‌های مدیریت آب در دشت‌های ساوه و نوبران را می‌دهد.

وی عنوان کرد: تلاش همکاران امور آب در جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، اصلاح پروانه بهره‌برداری چاهها، نصب کنتور هوشمند، برخورد جدی با متخلفین آب و رسیدگی به آب‌های سطحی در رودخانه‌های مزلقان و قره‌چای و تنظیم روان آب‌های سطحی و پایش شبانه‌روزی منابع آبی از جمله اقداماتی است که منجر به بهبود شاخص های آب شده است.

بهجت اظهار کرد: بر اساس همین تلاش‌ها و مدیریت در رودخانه قره‌چای از سر شاخه‌های اصلی با استراتژی بسیار مناسب آب منطقه‌ای مرکزی در راستای روان‌سازی آب در رودخانه مذکور موجب بهبود ذخیره آب در دشت‌های شهرستان های دیگر استان شده است.

وی با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی‌ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: با وجود تقلیل فاحش بارندگی نسبت به سال گذشته و دراز مدت، مخزن سد ساوه بیش از 44 میلیون متر مکعب آب ذخیره  و برای کشاورزی و شرب شهر تنظیم شده است که با توجه به خشکسالی سال جاری از بحران کمبود آب در تابستان سال آینده خواهد کاست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group