پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرین برتر کسی است که حقوق کارگر را به موقع پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا منصوری در آئین بهره‌برداری از واحد تولید صنایع غذایی "لتوس" تولید کننده انواع سالاد، سبزیجات و بسته‌بندی میوه‌جات در ساوه که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور انجام شد، گفت: این واحد تولیدی با فعالیت مدیریتی توانمند و جوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای دهها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل انجام به موقع تعهدات و پرداخت حقوق کارگران در موعد قانونی یک واحد تولیدی موفق و کارفرمای آن کارآفرین برتر است.

وی با اشاره به پرداخت دیرهنگام حقوق کارگران در برخی واحدهای تولیدی شهرستان و احتمال عمدی بودن این اقدام غیرقانونی، اظهار کرد: اگر پرداخت حقوق کارگران به هر دلیلی از سه ماه بگذرد نه تنها انگیزه‌ای برای کارکردن وجود نخواهد داشت بلکه اقتصاد و معیشت کارگران دچار آسیب شده و به سختی و دشواری زندگی روزمره خویش را اداره خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای پرداخت معوقات کارگران با برگزاری جلسات مشترکی بین کارگران و کارفرمایان اظهار کرد: برخی کارگران این شهرستان حقوق معوقه از چهار ماه تا 12 ماه دارند و چنانچه کارفرما اقدام به پرداخت معوقات نکند با توقیف اموال و دارایی های مازاد بر تولید مطالبات آنان را پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولید و اعمال تخفیفات مناسب در ارائه خدمات و پرداختی‌ها اظهار کرد: با توجه به اعمال این سیاست های حمایتی هر تولید کننده‌ای که در چنین شرایطی نتواند تولید کند و چالش کارگری داشته باشد قطعا سوء مدیریت دارد.

منصوری با تاکید بر اینکه عمده مشکلات مربوط به صنایع در بخش دولتی است، اظهار کرد: صنعت دولتی در حال نابودی است و باید سازوکاری اتخاذ شود تا صنایع کشور به بخش خصوصی کارآمد واگذار شود.

وی در ادامه به آغاز ورشکستی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان ، تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است در حالیکه در همین مدت تنها چهار هزار و 700 میلیارد تومان دریافتی این سازمان بوده و این یعنی آغاز ورشکستی این سازمان که دولت باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت رونق تولید را رویکرد مهم دولت برشمرد و با تاکید بر اعطای تسهیلات با نرخ پائین از سوی دولت به کارآفرینان اظهار کرد: هر چقدر به تولید کشور اهمیت بدهیم به همان میزان به ایجاد اشتغال و تقویت کارآفرینی کمک کرده‌ایم.

وی به مهمترین مزیت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: کاهش ضایعات از 45 درصد به پنج درصد از مهمترین مزیت‌های استقرار صنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی است که این میزان کاهش ضایعات موجب افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت، این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومانی احداث شده است که دو میلیارد تومان آن از طریق اعطای تسهیلات کم بهره توسعه روستایی تامین و ظرفیت اشتغالزایی تا 150 نفر را داراست.

محمد بهاروند افزود: مدیر جوان و کارآمد این واحد تولیدی توانسته است یک واحد تولیدی محصولات غذایی با کیفیت و منطبق با استاندارهای مربوطه را راه‌اندازی کند و اشتغال پایدار ایجاد کند.

وی در ادامه به رویکرد دولت درخصوص مناطق محروم و روستایی اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته ردیف‌های اعتباری ناچیزی به حوزه روستایی و مناطق محروم اختصاص می‌یافت و تحت عناوین مختلف برخی اعتبارات در این حوزه هزینه می شد اما با رویکرد جدید حمایت دولت یازدهم و دوازهم از مناطق محروم و روستایی و ایجاد معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در ریاست جمهوری وظایف گسترده‌ای برای آن تبیین شد که موجب ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و عشایری شده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: با رویکرد دولت درخصوص مناطق محروم و روستایی تعداد پروژه‌های در حال اجرا و قابل افتتاح روستایی به مراتب بیشتر از تعداد طرح‌های شهری است و براساس سرشماری جدید در شهرستان ساوه به جمعیت روستایی این منطقه افزون بر 20 هزار نفر افزوده شده است که نشانگر مهاجرت معکوس و پایداری جمعیت روستایی در سایه ایجاد اشتغال و تقویت تولید است.

 

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: لازمه رقابت پذیری و افزایش بهره وری، کیفیت بخشی به تولید است.

به گزارش ایسنا، سیدابوالفضل رضوی در آئین بهره برداری از واحد تولید صنایع غذایی "لتوس" تولید کننده انواع سالاد، سبزیجات و بسته بندی میوه جات در ساوه با تاکید بر اینکه رقابت پذیری یک اصل جدائی ناپذیر در دنیا مطرح است، گفت: امروزه چه به صورت آگاهانه و چه به صورت ناآگاهانه اصل رقابت پذیری در سطوح مختلف اقتصادی در جریان است و در حال رقابت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به اعتقاد بخشی از جامعه، سود تولید در ارزان خریدن مواد اولیه است، اظهار کرد: از این رو موسسین این واحد تولیدی باید تلاش کنند موادی که برای تولید محصولات در حوزه صنایع غذایی تهیه می‌کنند هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد و هم کیفیت مطلوب را برخوردار بوده تا بتوانند در عرضه تولیدات خود، محصولی مطابق با استانداردهای تولید و با کیفیت تولید کنند.

وی بکار گیری ظروف بسته بندی گیاهی جایگزین ظروف بسته‌بندی پلاستیکی را موجب ارائه محصول با کیفیت دانست و افزود: ارتقای سلامت مردم و تقویت امنیت غذایی از دیگر مزایای تولید محصول با کیفیت و مطابق با اصول بهداشتی است.

رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت این واحد تولیدی به ظرفیت 40 درصدی اظهار کرد: فعالیت با ظرفیت حدودا 40 درصدی در این واحد تولید مانع از رقابت پذیری آن خواهد شد و بین عرضه و تقاضای مطلوب فاصله می اندازد از این رو آمادگی حمایت و اعطای تسهیلات برای کمک به توسعه ظرفیت این واحد تولیدی را خواهیم داشت مشروط بر اینکه کیفیت محصول افزایش یابد.

وی خواستار تامین مواد اولیه برای تولید محصولات این واحد تولیدی شد و افزود: باید به گونه ای به تولید این مجموعه غذایی کمک کرد که با کشت مواد اولیه تهیه سالاد هم اشتغال بیشتر ایجاد کرد و هم کیفیت برند تولیدی را با کشت محصولات ارگانیک ارتقا داد و قطعا از حمایت‌های تسهیلاتی نیز برخوردار خواهید شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه به رویکرد دولت در کمک به رونق اقتصادی در مناطق محروم و روستایی اشاره و اظهار کرد: در دولت دوازدهم برای نخستین بار تسهیلاتی به روستائیان اختصاص می‌یابد که کارمزد کمتری نسبت به شهرنشینان داشته و در خصوص تامین وثیقه نیز تسهیل ایجاد شده است.

وی بیان کرد: محل اجرای پروژه و ماشین آلات و نیز خانه‌ها و املاک روستایی به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات روستایی پذیرفته می‌شود.

 

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: توان‌افزایی اقتصادی خانوارهای روستایی و ایجاد اشتغال مورد پسند جوانان، اولویت اصلی و رویکرد مهم معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی سیدابوالفضل رضوی در آئین بهره‌برداری از یک واحد تولید صنایع غذایی "لتوس" تولید کننده انواع سالاد، سبزیجات و بسته بندی میوه‌جات در ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال در بین جوانان اظهار کرد: دولت با اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی با کارمزد 6 درصد برای هر یک از روستائیان که اقدام به احداث واحدهای تولیدی و خدمات اشتغالی پایدار کنند زمینه توسعه روستایی را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات برای روستاهای مرزنشین با نرخ کمتری به میزان چهار درصد اعطا می‌شود و میزان سرمایه در گردش برای شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر نیز 10 درصد منظور می‌شود.

رضوی به نحوه بازپرداخت این تسهیلات نیز اشاره کرد و افزود: زمان بازپرداخت این تسهیلات با سه سال تنفس است و از سال چهارم به مدت 6 سال بازپرداخت تسهیلات صورت خواهد گرفت.

وی سهم استان مرکزی از این اعتبارات را بالغ بر 300 میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون حدود 50 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و از طریق بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک قابل پرداخت است.

وی تاکید کرد: استان‌هایی که بتواند میزان اعتبارات بیشتری از سهم تخصیص یافته خود را جذب کنند یقینا از افزایش اعتبار در مراحل بعدی برخوردار خواهند شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو 10 استان برتر کشور در جذب اعتبارات روستایی از طریق بانک سینا محسوب می شود، گفت: هم اکنون اعتبارات لازم برای طرح های مشارکتی در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پرداخت شده است که تاثیر بسزایی در اشتغالزایی روستاهای مرزنشین داشته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group