شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته در خصوص پرداخت معوقات کارگران شرکت مقره سازی ساوه مقرر شد که این معوقات ظرف مدت 10 روز آینده پرداخت شود.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به منظور پرداخت مطالبات و معوقات کارگران این واحد تولیدی، اظهار کرد: پس از برگزاری این جلسه کارفرمای شرکت متعهد شد که بعد از 12 ماه وقفه در پرداخت حقوق و مزایای کارگران، ظرف 10 روز نسبت به پرداخت حقوق پنج ماه در مرحله اول اقدام کند.

وی بیان کرد: در صورتی که کارفرمای این واحد تولیدی نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدام نکند از طریق توقیف اموال مازاد بر تولید اقدام و دارایی‌هایی که به تولید لطمه نمی‌زند توقیف می شود و پس از طی مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی معوقات پرداخت می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اجرای توقیف اموال را منوط به طرح شکایتی از سوی ذینفعان دانست و گفت: از آنجاکه به دلیل طرح شکایت توسط کارگران احتمال اخراج آنان از سوی کارفرما وجود دارد لذا با توجه به انتخاب نمایندگان کارگری برای پیگیری مطالبات آنها پیشنهاد می‌شود که طرح شکایت از سوی نمایندگان کارگران به مراجع قضایی تسلیم شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم از اینکه یک کارگر 12 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده است متاسفم و دردناک تر آنکه با موضوع معوقات یکساله کارگران به راحتی برخورد و از کنار آن عبور می‌شود.

منصوری اظهار کرد: اگر حقوق و مطالبات یک کارگر چهار یا پنج ماه به تعویق بیفتد طبیعی است که اولا انگیزه کار پیدا نخواهد کرد و ثانیا به دلیل مشکلات معیشتی دچار اختلافات خانوادگی و برخی آسیب‌های اجتماعی دیگر خواهد شد که علاوه بر ایجاد نارضایتی را موجب خواهد شد هزینه‌های سوء مدیریت موجود را نظام باید پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه شکایتی از سوی کارگران این واحد تولیدی صورت نگرفته است از نمایندگان کارگران خواست تا با تنظیم شکایتی پیگیر دریافت مطالبات خود باشند و اگر کارفرما تعهد خود را عملی نکرد از طریق صدور رای در هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما با توقیف اموال مازاد، دریافت حقوق خود را پیگیری کنند .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group