جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون عمرانی شهرداری ساوه گفت: حدود 50 هزار جمعیت شهر ساوه در ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مقاوم سکونت دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد حسن افشاری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه اظهار کرد: ساوه در هنگام وقوع بحران به عنوان معین و پشتیبان تهران تعیین شده است اما این در حالی است که حدود 50 هزار جمعیت این شهر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ناایمن مستقر هستند و در صورت وقوع زلزله با خسارات شدید مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساوه جزو نقاط زلزله خیز ایران محسوب می‌شود، افزود: به دلیل جلوگیری از آثار مخرب زلزله در این شهر مقاوم‌سازی بناهای مسکونی و نظارت بر ساخت و سازها امری اجتناب ناپذیر است.

افشاری بیان کرد: ساوه به دلیل مهاجر پذیر بودن حجم قابل توجهی از مهاجرین سایر استان‌های کشور را در خود جای داده است که بعضا با سکونت در نقاط حاشیه‌ای و بافت های فرسوده اقدام به ساخت مسکن غیراصولی و فاقد مقررات ملی ساختمان کرده اند.

وی به غیرمستحکم بودن واحدهای مسکونی احداث شده در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های حاشیه ای شهر اشاره کرد و افزود: این بناها به گونه‌ای احداث شده است که در برابر آسیب های ناشی از وقوع زلزله‌های با شدت بالا تخریب شده و خسارات جانی و مالی برجای خواهد گذاشت.

افشاری تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس مستندات علمی، دوره بازگشت زلزله در کشور 10 تا 12 سال است، می‌طلبد تا همواره برای رویارویی با این پدیده طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: با نظارت و برخورد قانونی شهرداری، ساخت‌وساز غیرقانونی و فاقد اصول ایمنی در حاشیه شهر تا حد زیادی کاهش یافته و تقریبا از بین رفته است اما برای واحدهای مسکونی که در سایه غفلت‌های صورت گرفته سالیان گذشته احداث شده و مقاوم نیستند باید چاره‌اندیشی کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group