جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا در شهرداری وجود ندارد و بر تصمیم درست و اجرای صحیح برنامه‌ها تاکید دارم، گفت: در این راستا به دنبال افزایش محبوبیت شخصی نیستم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدمهدی حسینی در نشست خبری اعضای شورای شهر و شهردار ساوه با خبرنگاران با اشاره به اینکه در بدترین تاریخ مدیریت شهری ساوه، به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم، افزود: همچنان به دنبال آواربرداری از مشکلاتی در شهرداری هستیم که از گذشته برجای مانده و مجموعه مدیریت شهری وارث این مشکلات هستند.

وی با تاکید بر اینکه حجم مشکلات بجامانده منجر به سپری شدن روزهای سختی برای مجموعه مدیریت شهری است، گفت: شهر ساوه از جهات مختلف نظیر اتفاقات گذشته، التهاب عمومی در شهر و بلاتکلیفی پرسنل شهرداری آسیب دیده است و بنده از آنجا که نگران آینده شهر بودم با توکل به خدا و شناختی که از شهرداری داشتم پا به عرصه گذاشتم تا بتوانم با کمک شورا و همکاران شهرداری ضمن آوار برداری از مشکلات شهرداری با اجرای تصمیمات کارشناسی شده و صحیح قطار شهرداری را در ریل‌گذاری توسعه به سمت خروج از بحران هدایت کنیم.

شهردار ساوه در ادامه با اشاره به کاهش منابع درآمدی شهرداری متاثر از اجرای قانون برنامه ششم توسعه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: قانون برنامه ششم توسعه با تغییراتی که در حوزه مالیاتی بوجود آمده تصویب شد و هیچ کس نمی تواند کوچکترین تغییری در نحوه محاسبات قانون ارزش افزوده ایجاد کند.

وی از کاهش 70 درصدی درآمد شهرداری ساوه متاثر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مطابق با برنامه ششم توسعه خبر داد و با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای جبران این کسری بودجه اظهار کرد: مجموعه شهرداری با کاهش هزینه‌های غیرضروری و انضباط مالی در هزینه‌ها توانست حجم قابل توجهی از هزینه های غیرضروری را کاهش دهد.

به گفته حسینی با تصمیم‌سازی مناسب و اجرای صحیح در راستای کاهش هزینه‌های غیرضروری در مدت دو ماه اخیر بالغ بر 1.5 میلیارد تومان هزینه‌های شهری را کاهش داده و با برقراری عدالت نسبی در حقوق کارکنان و نیز حذف اضافه‌کاری‌های غیرمتعارف شرایط را به نحوی مدیریت کردیم که از کنار این صرفه‌جویی توانستیم حقوق معوقه چهارماه کارگران سازمان فضای سبز را پرداخت کنیم.

وی در ادامه آخرین رقم قطعی بدهی‌های شهرداری را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد که در دو ماه اخیر ۴.۵ میلیارد تومان از این حجم پرداخت شده است.

وی با اشاره به به سیاست‌های انبساطی که در گذشته شهرداری اعمال می‌شد و بیشتر دغدغه‌ها هزینه‌ای بود، گفت: معمولا در تصویب لایحه بودجه 60 درصد از اعتبارات در حوزه عمرانی هزینه می شد و 40 درصد اعتبارات جاری بود اما در بودجه شهرداری ساوه این اعتبارات به 62 درصد جاری و 38 درصد عمرانی تبدیل شده است که یک فاجعه برای شهر بود و علت آن هم کاهش درآمدها و هزینه بالای شهرداری بود.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه معتقدم بحران نباید در اتاق شهرداری بماند، عنوان کرد: بحران را باید به بدنه شهری تسری دارد تا عمق فاجعه نمایان شود چرا که قطعا همه باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشیم از این رو تلاش شده که وضعیت گذشته با برنامه‌ریزی صحیح تغییر یابد و در حال حاضر بودجه شهرداری به 45 درصد جاری و 55 درصد عمرانی تغییر وضعیت داده است که این میزان باز هم کفایت نمی‌کند و در صدد هستیم تا میزان اعتبارات عمرانی را با سیاست‌هایی که اعمال خواهیم کرد افزایش دهیم.

وی راهکار جبران کسری درآمد شهرداری را حول سه محور بیان کرد و گفت: کاهش هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های ضروری تا یک سوم شامل پرداخت‌های نامتعارف حقوق کارکنان، هزینه نگهداری ساختمان‌ها و فضای فیزیکی و هزینه‌های جانبی از یک طرف و از طرف دیگر وصول مطالبات اشخاص و نهادهایی که سالهاست بر روی زمین مانده است و ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری تا بتوان ثروت را وارد شهر کرد و در آمد شهرداری را افزایش داد.

حسینی از مطالبات 11 میلیارد تومان قطعی شده شهرداری از اشخاص و نهادها خبر داد و با اشاره به افزایش روز به روز میزان مطالبات، گفت: خیلی از املاک شهری سالهاست مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده‌اند که باید با یک برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم از این مجرای قانونی برای کسب درآمد استفاده کنیم.

وی استقلال دو منطقه شهرداری ساوه را از جمله راهکارهای تشویق مدیران شهری برای درآمدزایی دانست و گفت: در حال حاضر مناطق شهری یک و دو ساوه صرفا در حوزه شهرسازی و صدور پروانه مطابق با دستورالعمل صادره فعالیت می‌کنند اما با تفویض اختیارات بیشتر و فعالیت در حوزه‌های گوناگون، بستری در شهرداری مناطق برای درآمدزایی فراهم خواهد شد و از ظرفیت کارکنان مناطق نیز استفاده خواهد شد.

وی واگذاری بخشی از خدمات شهری به دفاتر خدمات پستی، مطالبه عوارض، تقویت سرمایه‌گذاری را از جمله راهکارهای جبران کسری بودجه دانست و با اشاره به تعریف و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ گفت: تمام سعی شهرداری بر این است که در اجرای طرح‌های شهری تعهد اضافه ایجاد نکرده و با یک برنامه‌ریزی مالی صحیح پروژه‌ای را تعریف و اجرا کنیم و در احداث کمربندی جنوب با تدبیر و طمانینه به دنبال تحقق این مهم هستیم.

شهردار ساوه با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذشته و اجرای پروژه‌های مطابق با نیاز مردم براساس لایحه بودجه سال 97 شورای شهر اظهار کرد: شهرداری به دنبال ایجاد شهر شاداب و بانشاط است و ساماندهی سیما و منظر شهری از اولویت های اصلی شهرداری است.

وی به ساماندهی و ارتقای سطح زندگی در نقاط حاشیه‌ای شهر نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر 102 کیلومتر معبر خاکی در حاشیه شهر وجود دارد که برای بهسازی و ساماندهی این میزان معبر خاکی 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص برطرف کردن گره‌های ترافیکی در مرکز شهر ساوه نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته قرار بر این است که دو ساختمان احداث شده شهرداری های مناطق یک و دو شهری ساوه با ساختمان‌های امور مالیاتی و نیروی انتظامی در میدان امام (ره) به صورت تهاتر جابجا شود تا با تملک این دو ساختمان در میدان اصلی شهر و تخریب آن ترافیک را مدیریت کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group