شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با اشاره به کاهش یک چهارمی میزان درآمد شهرداری متاثر از اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده براساس برنامه ششم توسعه گفت: با تصمیمات صحیح و برنامه ریزی مدون در شورای شهر به ناپایداری درآمدی در شهرداری خاتمه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید کریمی در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد شهرداری ساوه از محل مالیات بر ارزش افزوده در 9 ماهه سال قبل بالغ بر 80 میلیارد تومان بوده است که این رقم در سالجاری و در این بازه زمانی به 21 میلیارد و به میزان یک چهارم کاهش پیدا کرده و شهرداری را با مشکلات جدی مواجه کرد.

وی با اشاره به کسری درآمدی شهرداری و لزوم خروج مجموعه مدیریت شهری از بحران عنوان کرد: برای تحقق این مهم از تمام توان و ظرفیت های موجود برای کسب درآمد استفاده خواهیم کرد و محور جلسات شورا و شهرداری ایجاد درآمد پایدار برای اجرای طرح‌ها و نیازهای شهری است.

رئیس شورای شهر ساوه در ادامه به بیان مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه عمرانی، فرهنگی، زیربنایی و ... پرداخت و گفت: مهمترین برنامه‌های شهرداری در سه ماهه آینده مرمت و بازسازی میادین شهرداری، سرداران، المان جنوبی و شمالی میدان سرداران، هوشمندسازی چراغ راهنما در پل شهید چمران، اصلاح هندسی میدان فردوسی، تعریض پل میدان فردوسی، اصلاح هندسی میادین، شهید مدرس، سلام، مادر، عاشورا و ولایت و آماده سازی پیاده رو ورودی شهری از سمت میدان آزادی است.

وی با تاکید بر اینکه از توسعه مناطق حاشیه ای با جدیت جلوگیری می‌کنیم، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و ساماندهی نقاط حاشیه‌ای و سکونت‌گاههای غیررسمی در اولویت است.

وی در خصوص پیاده راه خیابان امام (ره) نیز گفت: در این پیاده راه هیچ تغییری حاصل نخواهد شد چون از بیت‌المال برای آن هزینه شده است اما بنا داریم با نظرات کارشناسی نظرات اصلاحی بر آن اعمال کنیم.

کریمی در خصوص تیم‌داری شهرداری ساوه نیز گفت: طبق دستورالعمل صادره تیم‌داری حرفه ای برای شهرداری‌ها ممنوع شده است اما خیلی از شهرها در چند رشته ورزشی تیم‌داری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ساوه تافته جدابافته از دیگر شهرها نیست، گفت: اگر قرار است تیم‌داری صورت نگیرد باید در همه جا این اتفاق بیفتد و شهرداری ساوه در صورت باقی ماندن تیم فوتسال در لیگ برتر برای ادامه فعالیت تیم ضمن حمایت لازم، تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه اطلاع رسانی و کار خبری را موجب پویایی جامعه و خروج از رکود دانست و گفت: رسانه ها برای ایجاد فضای آرام، پرنشاط و امیدوارکننده تلاش می کنند تا روحیه امید به جامعه تزریق شود.

وی ادامه داد: میزان اثرگذاری رسانه‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به حدی است که اصحاب رسانه را به عنوان قوه چهارم جامعه محسوب می کنند و رسانه ها عوامل ایجاد امنیت پایدار در جامعه هستند و امروزه با همه سختی‌ها و مشقت‌های کار خبری رسالت واقعی خود را انجام می‌دهند.

کریمی با تاکید بر رعایت اصول خبری شامل صحت، دقت و ظرافت در خبر اظهار کرد: امروزه که در فضای مجازی افکار نادرست و اخبار غیرواقع به وفور یافت شده و منتشر می شود که موجبات تخریب فضای شهر را فراهم می‌سازند رسانه‌ها به عنوان مشاوران خردمند با انتشار اخبار درست مانع از این تخریب‌ها شده و در راستای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه بدون نقد منصفانه قطعا به شکوفایی نخواهد رسید، گفت: نقد سازنده و منصفانه چراغ راه مدیران و اعضای شورای پنجم است و مجموعه مدیریت شهری از نقد سازنده و منصفانه توسط شهروندان و رسانه‌ها استقبال می کند.

وی افزود: انتقاد سازنده از سوی رسانه ها و مطالبه‌گری از سوی شهروندان باعث پیشرفت و حرکت رو به جلوی فعالیت و اقدامات شهرداری در سطح شهر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با تاکید بر شناساندن وظایف و حقوق شهروندی به مردم از سوی خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی جامعه باید ضمن رصد دقیق رویدادهای جامعه، با انعکاس نیازها و مطالبات مردم، بازخورد عملکرد شورا و شهرداری را روشنگری کنند.

وی بیان کرد: از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی انتظار می‌رود به عنوان قشر روشنفکر جامعه پیشنهادات و نقطه نظرات سازنده خود را در راستای پیشرفت و تعالی جامعه به مجموعه مدیریت شهری منتقل و با حضور در جلسات شورای شهر مصوبات شورا و نظرات موافق و مخالف را اطلاع رسانی کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group