جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

طرح احداث شهرک صنوف مزاحم به مساحت 50 هکتار در جاده قدیم ساوه- تهران و مقابل شهر صنعتی کاوه (جنب شهرک حمل نقل)، کلید خورد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فرماندار ساوه در جلسه آغاز به کار این طرح گفت: انتقال صنوف مزاحم ساوه به عنوان یکی از نیازهای اساسی تاکنون مغفول مانده است.

محمد بهاروند عنوان کرد: امروزه در بیشتر شهرهای بزرگ کشور انتقال صنوف مزاحم انجام شده است، اما متاسفانه این امر مهم که یکی از نیازهای اساسی شهر است در ساوه مورد غفلت قرار گرفته است.                                                                                                                                 

وی ادامه داد: واحدهای صنفی آلاینده مانند جوشکاری‌ها، نجاری‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل، کابینت‌سازی‌ها، آهنگران، مکانیکی‌ها و ... باعث ایجاد آلودگی صوتی و سد معبر می‌شوند و انتقال آنها به خارج از شهر علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی برای صنوف زحمتکش، ارتقای سلامت جسمی و روحی و آسایش شهروندان را به همراه خواهد داشت.

بهاروند ورود وسائط نقلیه سنگین به درون شهر ساوه را از دیگر نیازهای مغفول مانده این شهر عنوان کرد و افزود: همچنین در بسیاری از شهرهای کشور با ایجاد کمربندی ها ورود خودروهای سنگین به درون شهر ممنوع شده است اما مردم شهر ما همچنان از این مشکل رنج می‌برند.

وی ادامه داد: احداث کنارگذر غرب یکی از پروژه‌های مهم در حال انجام ساوه است و با بهره‌برداری از آن بسیاری از مشکلات شهر برطرف خواهد شد زیرا ورود خودروهای سنگین به داخل شهر علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و هوا و آسیب به مبلمان شهری، خطرات زیادی را نیز برای شهروندان به همراه دارد.

بهاروند خطاب به مسئولان تاکید کرد: باید به دنبال کارهای اساسی باشیم که در شهر نمود داشته و ماندگار باشد به طور مثال احداث شهرک حمل‌ونقل یکی از اقدامات خوب و ماندگار است چون مردم شهر سالها از پارک وسایل نقلیه سنگین درون شهر گله‌مند بودند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری، اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌ها با حمایت مسئولان مردم شهر را از این مشکل چندین ساله رها کنیم و خیابان‌های شهر را برای رفت‌وآمد امن و با آرامش مردم آماده سازیم.

فرماندار ساوه گفت: به دلیل عدم توجه به کارهای اساسی در ساوه، امروز شهر ما امکانات زیربنایی خوبی ندارد چون اگر ما این امکانات را در اختیار داشتیم می‌توانستیم مدیران شهر صنعتی را برای سکونت در ساوه جذب کنیم لذا باید به فکر فراهم کردن زیرساخت‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه گفت: انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر یکی از دغدغه های چندین ساله مردم است اما علیرغم برخی تلاش های انجام شده در گذشته این امر مهم عملیاتی نشد.

سعید کریمی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری آماده انجام این مهم است اما به دلیل مشکلات مالی موجود در شهرداری نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و ادارات هستیم.

شهردار ساوه نیز اظهار کرد: برخی دغدغه‌ها در شهر وجود دارد که به آنها توجه نشده است، اما در دوره پنجم با وجود مشکلات مالی سعی شده تا اولویت‌ها تشخیص داده شده و به آنها پرداخته شود تا بتوانیم برای زندگی شهروندان شادی و نشاط را به همراه بیاوریم.

وی با بیان این مطلب که ساوه پتانسیل‌های زیادی دارد اما علیرغم این پتانسیل ها به شهر توجه لازم نشده است، ادامه داد: شهرک صنوف مزاحم را باید یک بار برای همیشه تعیین تکلیف کنیم.

شهردار ساوه عنوان کرد: بر اساس تعاملات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مقرر شد تا زمین مورد نیاز پیش بینی شود و از مناطق مختلف پیشنهاد شده جهت احداث شهرک صنوف مزاحم با بررسی علایق صنوف و مردم، مکان‌یابی در جنب شهرک حمل‌ونقل انجام شد زیرا این منطقه علاوه بر پوشش شهر صنعتی در مسیر شهرستان زرندیه نیز واقع شده است.

وی افزود: مساحت این زمین 50 هکتار است و آماده کردن ان به صورت مشارکتی مابین شهرداری و اداره راه و شهرسازی انجام خواهد شد و امیداوریم تا پایان سال بتوانیم این زمین را برای آماده سازی تحول دهیم لذا انجام این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه های ذیربط شهرستان است.

در پایان این جلسه مقرر شد تا اداره راه و شهرسازی ظرف مدت 45 روز نحوه مشارکت با شهرداری را مشخص و مراحل واگذاری زمین را انجام دهد و اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز طی 15 روز تعداد صنوف مزاحم شهر را اعلام کنند و شهرداری ساوه نیز بعد از اعلام موافقت راه و شهرسازی ظرف مدت 15 روز نسبت به طراحی و نقشه‌برداری اقدام کند.

با انتقال واحدهای صنفی آلاینده مانند جوشکاری ‌ ها، نجاری ها، نمایشگاه ‌ های اتومبیل، کابینت ‌ سازی ‌ ها، آهنگران، مکانیکی ‌ ها و ... که باعث ایجاد آلودگی صوتی و سد معبر می شوند به خارج از شهر علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی برای صنوف، ارتقای سلامت جسمی و روحی و آسایش شهروندان را به همراه خواهد داشت.

مکان ‌ یابی این منطقه در جنب شهرک حمل و ‌ نقل بر اساس نظرسنجی و بررسی علایق مردم بوده است زیرا این منطقه علاوه بر پوشش شهر صنعتی در مسیر شهرستان زرندیه نیز واقع شده است.

براساس این گزارش، این طرح با حمایت نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی، فرماندار ساوه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پیگیری و اجرا می شود .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group