جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی ترین مانع طرح انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری به این شهرستان که موجب تاخیر در روند عملیات اجرایی این پروژه ملی شده بود، برداشته شد.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اجرای این طرح از طریق فاینانس اظهار کرد: در گذشته قرار بر این بود که اجرای این طرح از طریق فایناس خارجی صورت گیرد، اما به دلیل زمان‌بر بودن اجرای طرح با فاینانس خارجی، اجرا از طریق فاینانس داخلی در دستور کار قرار گرفت.

وی از تایید نهایی فاینانس داخلی به منظور خرید و تامین لوله‌های مورد نیاز خط انتقال آب خبر داد و گفت: با مشارکت بانک پارسیان و بانک مرکزی لوله مورد نیاز برای اجرای این طرح تامین و در اختیار وزارت نیرو به عنوان مجری قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در خانه ملت تامین لوله مورد نیاز این پروژه از طریق فاینانس داخلی را گامی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و با اشاره به تولید و ساخت این لوله‌ها در یکی از کارخانجات شهرستان ساوه اظهار کرد: با تولید لوله‌های مورد نیاز این طرح در شهرستان ساوه علاوه بر حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال، ارزآوری ایجاد شده و ارزش افزوده متاثر از تولید نیز در شهرستان هزینه می‌شود.

وی طول خط انتقال اجرای این پروژه را 131 کیلومتر بیان کرد و گفت: عملیات اجرایی 30 کیلومتر از این طرح با سفارش ساخت لوله‌های مورد نیاز در یکی از شرکت‌های استان قم انجام و ظرف چند روز آینده به وزارت نیرو تحویل می‌شود اما اجرای حدود 100 کیلومتر مابقی از طریق فاینانس داخلی و تولید لوله در یکی از کارخانجات شهرستان ساوه صورت خواهد گرفت.

منصوری با اشاره به اینکه با تامین لوله مورد نیاز این طرح از طریق فاینانس داخلی، روند اجرای این پروژه که نیاز حیاتی شهرستان ساوه است تسریع خواهد یافت، افزود: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه و تخصیص سهم آب ساوه از سدکوچری، حجم خروجی آب آن 444 لیتر بر ثانیه خواهد بود که از این میزان 325 لیتر بر ثانیه سهم آب شرب شهری و 44 لیتر بر ثانیه سهم صنعت است و مابقی نیز برای مصرف روستایی روستاهای در مجاورت لوله گذاری این طرح در نظر گرفته شده است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group