پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

بخشدار بخش مرکزی ساوه از تاسیس 14 دهیاری جدید در این شهرستان خبر داد.

داود حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: در پی موافقت وزیر کشور به منظور ایجاد 40 دهیاری جدید در استان مرکزی، سهم بخش مرکزی شهرستان ساوه 11 دهیاری بود و برای بخش نوبران نیز سه دهیاری جدید تاسیس شد.

وی گفت: این روستاها شامل، بندنقین، پلنگ‌آباد، شاهسون‌کندی‌سفلی، صفی‌آباد، یکه‌باغ‌سفلی، جعفرآباد، باغ‌شاهی، جلال‌آباد، دینارآباد، سلیجرد، قلعک، استیجک، آراقلعه و باغچه‌ناز هستند.

وی بیان کرد: دستورالعمل ایجاد دهیاری در 11 روستای بخش مرکزی ساوه به شوراهای اسلامی این روستاها ابلاغ و مقدمات اولیه فعالیت دهیاری‌ها انجام گرفته است و با معرفی دهیاران از سوی شوراهای اسلامی که هم‌اکنون در حال انجام است، بزودی دهیاران رسما آغاز بکار خواهند کرد، با این حساب آمار دهیاری‌های بخش مرکزی به 56 دهیاری افزایش پیدا خواهد کرد.

بخشدار ساوه مهمترین شاخصه روستاها برای برخورداری از دهیاری را شاخصه جمعیتی دانست و افزود: براساس سرشماری سال 1395 روستاهای بالای 30 خانوار از دهیار برخوردار می‌شوند و با این حساب تمامی روستاهای منطقه کوهپایه بخش مرکزی ساوه دارای دهیار خواهند شد.

وی تاسیس دهیاری در روستاها را عاملی برای تسریع در عمران و آبادانی و برطرف شدن محرومیت از مناطق روستایی دانست و افزود: با ایجاد دهیاری اعتبارات عمرانی و نیز اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده مستقیما به حساب دهیاری واریز و برای عمران و آبادانی روستا تحت نظارت شورای اسلامی و دهیاری هزینه می شود.

حقیقی با اشاره به صدور پروانه و مجوزهای قانونی از سوی دهیاری در حوزه ساخت و ساز اظهار کرد: با استقرار دهیار در روستا کار نظارت بر ساخت‌وسازها با دقت بیشتری صورت گرفته و ضمن جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز عاملی برای کاهش تصرفات غیرقانونی خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group