پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیری توسط دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان به منظور افزایش جمعیت دانش آموزان در روستاها خبر داد.

ابراهیم فراشیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: قبل از فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگشت دانش آموزان از شهر به روستا و تحصیل در روستاهایی که در آن سکونت دارند، در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: موضوع تحصیل دانش‌آموزان روستایی در محل سکونت خود و عدم مراجعه به شهر برای تحصیل در روستاهای سقانلیق، نور علی بیک، یل آباد و طرازناهید به عنوان پایلوت در جلسات آموزش و پرورش مطرح و نهایتا با افزایش تعداد معلم و تجهیز مدارس، آمار دانش آموزان در روستایی مانند روستای سقانلیق که در سال گذشته 15 نفر بودند هم اکنون به 85 نفر رسید و 70 دانش آموز این روستا به جای ادامه تحصیل در شهر در روستای خود در کلاس درس حاضر شدند.

فراشیانی مناسب‌سازی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم در این مدارس و نیز اعزام معلم مورد نیاز را دلیل بازگشت این تعداد دانش آموز از شهر به روستای سقانلیق دانست و گفت: در سایر روستاها نیز شاهد برگشت دانش آموزان با آمار بالا از شهر به روستا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه روستاها محور توسعه پایدار هستند، اظهار کرد: تحصیل دانش‌آموزان در روستاها و برگشت از شهر موجب کاهش هزینه‌های تحصیل شده و زمینه توسعه نقاط روستایی را فراهم خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول در آموزش و پرورش ساوه تحقیقات کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت از والدین دانش آموزان روستایی بیانگر آن بود که نبود امکانات و تجهیزات و نیز معلمان و کادر آموزشی با تجربه در مدارس روستایی زمینه ساز مهاجرت دانش آموزان از روستا به شهر شده و موجب به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان و بعضا تعطیلی مدارس می‌شود.

وی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته این روند تغییر پیدا کرد و با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده روند کاهش مهاجرت دانش آموزان برای تحصیل از روستا به شهر را شاهد خواهیم بود. امیدواریم با کمک خیرین در آینده نزدیک هیچ دانش آموز روستایی برای ادامه تحصیل به شهر مهاجرت نکند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group