پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه از اجرای فعالیت‌های فرهنگی با هدف گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در مدارس شهرستان از نیمه دوم مهرماه سال جاری خبر داد.

ابوالفضل شهباز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: کاهش نزولات آسمانی و میزان بارندگی‌هایی که در این شهرستان صورت می‌گیرد و اینکه ساوه کم بارش‌ترین نقطه استان مرکزی است، مسئولیت متولیان امر را در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب دو چندان کرده است.

وی بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی، مصرف بی رویه آب توسط مشترکین و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی زیرزمینی منجر به اتخاذ تصمیم مشترکی با همکاری و تعامل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برای دومین سال متوالی جهت فرهنگ‌سازی از سنین دانش‌آموزی در مدارس به منظور ترویج مصرف بهینه آب در مقاطع ابتدایی شده است.

وی از مدارس و مهدکودک ها به عنوان پایگاه‌های هدف برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب یاد کرد و افززد: اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان را با پیامدهای مصرف بی رویه آب و چالش های پیش رو آشنا کنیم می توانیم امیدوار باشیم که دانش آموزان به عنوان همیار شرکت آب و فاضلاب نقش موثری در مدیریت مصرف آب ایفا کنند.

مدیر عامل آبفای ساوه دانش آموزان را بهترین مروجان فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده ها دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان می توانند با دریافت آموزش ‌ های لازم، اصلاح الگوی مصرف را به خانواده‌ها منتقل کنند.

وی با اشاره به اعزام کارشناسان شرکت آب و فاضلاب شهرستان به مدارس به منظور فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب در بین دانش‌آموزان گفت: در این طرح نحوه مصرف درست آب و استفاده از سر شیرها و لوازم کاهنده مصرف آب به دانش آموزان مدارس آموزش داده می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group