جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه گفت: سرانه فضای ورزشی این شهرستان پائین تر از میانگین آن در استان مرکزی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، خاطره جماعت در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان در ساوه هم‌اکنون 73 سانتی‌متر است، افزود: در حال حاضر س رانه ورزشی در استان مرکزی برای هر نفر 84 سانتی‌متر است در حالیکه نرم کشوری اعلام شده آن معادل یک متر مربع است.

وی بیان کرد: گرچه علاوه بر این فضای ورزشی تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان چند سالن ورزشی توسط اداره آموزش و پرورش و شهرداری احداث شده است اما تحت مدیریت این اداره نبوده و نمی‌توان آنرا در سرانه فضای ورزشی عمومی شهرستان محسوب کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از هفت هزار ورزشکار مرد و پنج هزار ورزشکار ساماندهی شده زن در این شهرستان گفت: شهرستان ساوه از استعداد بالایی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است و ورزشکاران ساوجی همواره فاتح میادین ورزشی بین المللی، ملی و استانی هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان ساوه در ادامه گفت: هم اکنون 37 هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعال هستند و 72 باشگاه ورزشی فعال نیز به توسعه ورزش کمک می‌کنند که در صورت تامین زیرساخت‌ها و برطرف شدن محدودیت های مالی توانایی راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی در سایر رشته‌ها و نیز استعدادیابی برای جذب جوانان و نوجوانان به ورزش را داریم.

وی در ادامه با انتقاد از مدیریت سنتی در ورزش گفت: نیاز امروز جوانان به ورزش خروج از مدیریت سنتی و تاکید بر مدیریت علمی منطقی توام با برنامه‌ریزی در حوزه ورزش است تا بتوان با کمک دلسوزان ورزش به جذب بیشتر جوانان کمک کرد.

وی از رسانه‌ها به عنوان ابزارهای اطلاع‌رسانی موثق و موثر در حوزه ورزش یاد کرد و گفت: می‌توان با کمک اصحاب اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه علاوه بر برطرف کردن موانع توسعه‌ای به جذب اسپانسر و حامیان ورزشی کمک کرد.

جماعت، از ورزش به عنوان یک مقوله فرابخشی یاد کرد و گفت: ورزش به عنوان یک مقوله فرا بخشی هم می تواند در جامعه تاثیر گذار باشد و هم از مولفه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرپذیر باشد پس باید با همدلی و وفاق به دنبال این نیاز اصلی جامعه باشیم.

وی در ادامه به واگذاری برخی از فضاهای ورزشی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: سیاست ما در مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان واگذاری امور ورزشی به بخش خصوصی توانمند است و در صورتی که شاهد مدیریت ناتوان بخش خصوصی در حوزه ورزش باشیم قطعا تغییرات زیربنایی را برای توسعه ورزش انجام خواهیم داد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان ساوه در ادامه به برنامه‌های هفته تربیت بدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه، گلباران گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی شامل دوچرخه سواری، اسکیت، تیراندازی و ...، نشست روسای هیئت‌های ورزشی و فعالان حوزه ورزش با مسئولان شهرستان و تقدیر از ورزش کاران رشته کشتی از مهمترین برنامه هاست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group