پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه انار تولیدی سایر شهرهای کشور با برند ساوه در این شهرستان یک تقلب و تخلف اقتصادی است.

به دنبال دغدغه باغداران ساوجی در خصوص خدشه دار شدن برند این محصول در سطح کشور که به دنبال عرضه انار دیگر استان ها به نام انار ساوه در همین شهر صورت می گیرد، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، این اقدام را غیرقانونی دانست و افزود: مسلما انار و طالبی ساوه در هیچ جای کشور رقیب ندارد و از مزیتی برخوردار است که سایر انارهای تولیدی خارج ساوه از آن برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اگر به دنبال قانونی برای فروش یک محصول با برند شاخص تولیدی آن در نقطه دیگری باشد یا به عبارتی بخواهد مانع از خدشه دار شدن یک برند تولیدی نظیر برند انار ساوه باشد و از آن محافظت کند، باید متوسل به دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد اقتصادی جامعه شود.

نماینده مردم شازند گفت: عرضه انار و سایر محصولات کشاورزی با برند غیرواقعی تخلف اقتصادی و به نوعی تقلب است.

وی تصریح کرد: برخورد با عرضه انار با برند غیرواقعی نیاز به قانون ندارد چرا که وقتی عینا مشاهده می شود در شهرستانی نظیر ساوه که به دلیل حمله غافلگیرانه سرما نزدیک به 100 درصد درختان انار با درصدهای متفاوت آسیب دیده‌ و کف‌بر شده‌اند و امسال در قطب تولید انار، این محصول تولید نمی‌شود و متعاقب آن از شهرهای دیگر در این شهرستان اناری با برند ساوه عرضه می‌شود، در واقع تخلف و تقلب محض رخ داده است و باید برخورد شود، این موضوعی است که در قانون صراحتا مطرح شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه وقتی تخلفی در جایی صورت می‌گیرد، برخورد با آن نیازی به قانون ندارد، گفت: عرضه کالایی با برند غیرواقعی تخلف است و مرجع رسیدگی به این تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی به پروسه اداری برخورد با این اقدام متخلفانه اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه دارد گزارشی از این اقدام غیرقانونی را به انضمام مستندات قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند و این سازمان موظف به برخورد با این تخلف اقتصادی است، این مهم در زمره وظایف قانونی این سازمان آمده است.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: مصرف کننده علاوه بر تهیه کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب باید اطمینان پیدا کند که محصول و کالای درخواستی را با برند واقعی خود خریداری می‌کند و مرجع نظارت بر قیمت‌ها و هرگونه تخلف اقتصادی تعزیرات حکومتی است.

وی در ادامه گفت: بنابراین سازمان جهاد کشاورزی در خصوص انار ساوه باید دو اقدام اساسی انجام دهد اول اینکه در اطلاعیه ای به عموم مردم اطلاع دهد که به دلیل سرمازدگی و عدم تولید انار در ساوه عرضه هرگونه انار در این شهرستان با برند ساوه نبوده و در خارج از این شهرستان تولید شده است و دوم اینکه با ارسال گزارش جامعی به تعزیرات حکومتی خواستار برخورد با عرضه کنندگان انار با برند غیرواقعی شود.

به گفته ابراهیمی فروش اجناس تقلبی نیاز به قانون خاصی ندارد و در این راستا قوانین مربوطه موجود است و مرجع برخورد و رسیدگی کننده نیز مشخص شده است. حفط اعتبار برخی از مزیت‌های استان مرکزی مثل انار ساوه اهمیت دو چندان دارد و اگر ابزار قانونی و برخورد قهری برای برخورد هم نباشد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از جمله وظایف ذاتی جهادکشاورزی در این خصوص است تا مردم را نسبت به عرضه برند غیر واقعی یک محصول آگاه کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group