پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

امام جمعه ساوه گفت: با هم اندیشی و تبادل نظرات بین بخشی و با حمایت رسانه‌ها می توان این شهرستان را از عقب ماندگی نجات داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در دومین نشست هم‌اندیشی فصلی خود با مدیران رسانه و خبرنگاران شهرستان ساوه افزود: نباید دست روی دست گذاشت و به عقب‌ماندگی شهر تداوم بخشید بلکه باید با یک روحیه انقلابی و کار جهادی این شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی با تاکید بر اینکه ساوه مهد تمدن و فرهنگ بوده و به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی با قابلیت صنعتی و کشاورزی نیازمند نگاه جدی مسئولان است، افزود: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید نیازهای شهرستان را انعکاس داده و برای برآوردن مطالبات مردمی تلاش کنند.

امام جمعه ساوه با اشاره به ظرفیت بالای مدیران رسانه و خبرنگاران شهرستان در نیازسنجی دقیق و بررسی مشکلات مردم اظهار کرد: با حضور جدی رسانه‌ها می‌توان خلاء‌هایی که بر اثر غفلت بوجود آمده را برطرف کرده و راهکار عملی برای برون رفت از مشکلات اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران خیرخواه مردم و مسئولان هستند، افزود: نقد منصفانه و فارغ از تخریب و نگاه خیرخواهانه رسانه‌ها به موضوعات مختلف و از طرفی همراهی مسئولان می تواند وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی جامعه را سامان بخشد.

حجت‌الاسلام حسینی از جلسات با خبرنگاران به عنوان بهترین نشست‌ها یاد کرد که منجر به هم‌اندیشی و تصمیم‌سازی در موضوعات گوناگون می‌شود و افزود: ظرفیت عظیم رسانه‌ها به عنوان بازوان فرهنگی می‌تواند یاریگر مراجع عالی تصمیم‌ساز در حوزه فرهنگی نظیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شود.

وی با اشاره به طرح موضوعات مهمی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نظیر موضوعات اجتماعی مانند طلاق، ازدواج، ناباروری، و معضلات اجتماعی که در نقاط حاشیه نشین شهر اتفاق می‌افتد، گفت: تبادل نظر با خبرنگاران و بهره‌مندی از پیشنهادات و نقطه نظرات آنها در موضوعاتی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود به تسریع در ارائه راهکار صحیح به منظور برطرف کردن معضلات مطرح شده کمک شایانی خواهد کرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به برخی شایعه‌ها در خصوص حضور وی در روستاها، واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان و نیز در سکونتگاه‌های حاشیه نشینی شهرستان اظهار کرد: عده ای این بازدید و دیدارهای مردمی را سیاسی تلقی کرده و آن را تبلیغات انتخاباتی اینجانب برای مجلس مطرح می‌کنند که در جواب این شایعه پراکنی‌ها باید عرض کنم که بنده برای خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و هیچ برنامه انتخاباتی ندارم و طرح این موضوعات نیز با اهداف دیگری صورت می‌گیرد در حالیکه تحت هیچ عنوانی تصمیم به رقابت انتخاباتی در این شهرستان ندارم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تنی چند از خبرنگاران ساوه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تاکید بر همدلی بیشتر مسئولان با رسانه‌ها، بیان مشکلات و نیازهای شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه، استفاده از تریبون نماز جمعه به عنوان یک رسانه پویا در طرح نیازهای شهرستان با دعوت از کارشناسان و متولیان امر، تقویت بعد نظارتی رسانه‌ها، بررسی مشکلات حاشیه‌نشینان شهرستان با بازدید میدانی مسئولان و اصحاب رسانه، تشکیل کارگروه فرعی شورای فرهنگ عمومی با عضویت خبرنگاران، ارائه راهکار به منظور توانمندسازی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، ضابطه‌مندی به جای رابطه‌مندی در دستگاه‌های اجرایی و شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و طرح در جلسات هم‌اندیشی با بهره مندی از ظرفیت خبرنگاران به عنوان کارشناسان فرهنگی از جمله مواردی بود که در این جلسه از سوی خبرنگاران مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group