پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

همزمان با فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در دومین جشنواره ورزش های پروازی که در سایت پروازی روستای کله دشت شهر غرق آباد از توابع شهرستان ساوه برگزار شد، 250 خلبان از سراسر کشور با استفاده از پاراگلایدر و پاراموتور و برنامه سقوط آزاد در این سایت، پرواز کردند.

مسئول سایت پروازی براق یگان ویژه نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: دومین جشنواره ورزش‌های پروازی در سایت پروازی بهاران واقع در روستای کله دشت شهر غرق آباد با حضور خلبانان و عللاقمندان به این ورزش از سراسر کشور طی مدت سه روز از 13 لغایت 15 مهرماه برگزار شد.

رضا حاتمی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج ورزش‌های پروازی و معرفی پتانسیل‌های این منطقه پروازی به عنوان یک منطقه با مزیت بالا و زیرساخت لازم برای انجام این ورزش است.

وی گفت: پتانسیل اجرای ورزش‌های هوایی در منطقه غرق آباد بسیار عالی است و بنا بر تصمیمی که یگان ویژه ناجا اتخاد کرده است پرواز در شعاع 130 کیلومتری پایتخت ممنوع است و انتخاب این منطقه با دستور فرماندهی یگان ویژه امداد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

حاتمی با اشاره به تامین امکانات لازم به صورت مشارکتی از سوی یگان ویژه ناجا و مسئولین شهر غرق آباد در این سایت پروازی اظهار کرد: در آینده نزدیک با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده برنامه تمرین تیم ملی ورزش‌های پروازی در این منطقه به دلیل پتانسیل مطلوب انجام خواهد شد.

وی گفت: سایت پروازی بهاران جزو چند سایت برتر کشور است. مرکزیت آن در کشور مزیت بالایی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها از سراسر کشور است و علاقمندان می‌توانند به راحتی در این مرکز حضور یابند.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزش خلبانی پاراگلایدر، پاراموتور و سقوط آزاد در سایت پروازی بهاران غرق آباد با هماهنگی یگان ویژه ناجا و باشگاه پروازی بهاران خبر داد و گفت: علاقمندان برای حضور در جشنواره‌ها و مسابقات آموزش داده می شوند.

حاتمی افزود: در این جشنواره از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی یگان ویژه نیروی انتظامی و مسئولان شهر غرق آباد تجلیل شد.

یکی از فرماندهان یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه ورزش‌های پروازی اولویت یگان ویژه ناجاست .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار مسعود مصدق در آئین اختتامیه دومین جشنواره کشوری ورزش‌های پروازی که در سایت پروازی روستای کله‌دشت شهر غرق‌آباد از توابع شهرستان ساوه برگزار شد، افزود: مشارکت خانواده‌ها برای فعالیت در ورزش‌های هوایی از جمله اولویت‌های یگان ویژه ناجا در توسعه ورزش‌های هوایی است .

وی از تامین امکانات لازم برای توسعه ورزش‌های هوایی در کشور خبر داد و افزود: در گذشته علاقمندان به ورزش‌های هوایی به دلیل نبود امکانات در داخل کشور به کشورهای همسایه عزیمت می‌کردند، در حالی که در سال‌های اخیر با توسعه این ورزش، نقاطی در داخل کشور نظیر روستای کله‌دشت شهر غرق‌آباد برای برگزاری جشنواره‌ها و انجام تمرین پیش‌بینی شده است .

مصدق افزود: از آنجاکه ورزش‌های هوایی با ماموریت‌های محوله به یگان ویژه ناجا ارتباط دارد، لذا نیروی انتظامی تصمیم به تقویت این ورزش با مشارکت وزارت ورزش و جوانان گرفت و در این مسیر به توفیقات بسیاری دست یافته است .

وی بیان کرد: این ورزش از لحاظ تامین شادابی و هیجان برای انسان بسیار مطلوب است و هدف یگان ویژه ناجا مشارکت بیشتر مردم برای فعالیت در ورزش‌های هوایی است .

مصدق ارتقای آمادگی کارکنان نیروی انتظامی برای انجام ماموریت های محوله بویژه کارکنان یگان ویژه ناجا را از دیگر اهداف پرداختن نیروی انتظامی به موضوع ورزش‌های هوایی بیان کرد و گفت: حفظ و تقویت آمادگی پلیس مهمترین رویکردی است که در نیروی انتظامی مورد تاکید قرار گرفته است و پرداختن به این امور رسالت بزرگی است که کارکنان ناجا در صدد تحقق آن هستند .

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: امنیت موجود در کشور به برکت هدایت‌های رهبری معظم انقلاب، تلاش خستگی‌ناپذیر پلیس و مشارکت مردم با نیروی انتظامی محقق شده است .

وی بیان کرد: تقدیم صدها شهید از نیروی انتظامی ثمره تلاش مستمر و مجاهدت پلیس در خدمت به مردم بوده و مشارکت و حمایت مردم گام بزرگی در تامین امنیت است .

به گزارش ایسنا؛ در ادامه امام جمعه غرق آباد، نیروی انتظامی را ضامن برقراری امنیت در کشور دانست و افزود: به برکت تلاش‌های پلیس شاهد برقراری امنیت پایدار در کشور هستیم .

حجت‌الاسلام باقری افزود: نیروی انتظامی علاوه بر ماموریت اصلی خود که حفظ امنیت و برقراری نظم عمومی در جامعه است، در یک اقدام ارزشمند در حوزه ورزش نیز فعالیت می‌کند و رشته‌های ورزشی مرتبط با ماموریت محوله را در بین مردم فرهنگ‌سازی و ترویج می‌کند .

وی تصریح کرد: تقویت ورزش‌های هوایی در بین مردم از سوی نیروی انتظامی سبب‌ساز تعامل بیشتر و مشارکت مردم با پلیس در برقراری امنیت خواهد بود .

به گزارش ایسنا؛ عضو شورای اسلامی شهر غرق آباد نیز گفت: جشنواره کشوری ورزش‌های پروازی در سایت پروازی بهاران شهر غرق آباد برگزار شد و 250 خلبان چترباز از اکثر استان‌های کشور بدون کوچکترین حادثه در سایت بهاران پرواز کردند .

ابوالفضل باباشلو افزود: سایت پروازی بهاران به دلیل مزیتی که دارد و مجاورت این منطقه با پنج استان کشور و دسترسی آسان علاقمندان به این سایت، مورد استقبال قابل توجه مردم و علاقمندان قرار گرفته است و آنان با حضور در تمرینات و جشنواره‌ها زمینه حضور خود را در مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی فراهم می‌کنند .

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره کمک بسیار مناسبی به شناخت بیشتر منطقه و این سایت پروازی در کشور و نیز آشنایی بیشتر ورزشکاران با یکدیگر به دلیل استقبال خوبی که از این جشنواره شده است، خواهد کرد .

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد، همچنین در حاشیه این مراسم مسابقات موتور سواری و اسب‌سواری نیز برگزار شد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group