جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: از همه اهرم‌هایی که قانون در اختیار شورا قرار داده برای نظارت کامل و جامع بر عملکرد شهردار منتخب و مجموعه شهرداری استفاده خواهیم کرد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با تشریح پروسه انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر ساوه به عنوان اصلی‌ترین ماموریت پارلمان محلی، اظهار کرد: براساس ماده 71 قانون شوراها، انتخاب شهردار یکی از وظایف مهم شورای اسلامی شهر است که در همین راستا شورای اسلامی شهر ساوه براساس وظیفه قانونی خود حدود 45 روز مانده به شروع رسمی فعالیت خود با توجه به مشکلات موجود در شهر ساوه با تشکیل جلسات متعدد به جهت تبیین ملاک‌ها و معیارهای مورد نظر خود برای انتخاب شهردار آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: پس از برگزاری چندین جلسه بحث و تبادل نظر ویژگی‌ها و پارامترهایی همچون بومی بودن، متخصص بودن، ولایتمدار بودن، سابقه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری و معاونت شهردار، شناخت کافی از نیروها و پتانسیل موجود در شهرداری، سلامت و صداقت، تعامل با مسئولین شهرستان، وابسته نبودن به فرد یا جناح سیاسی خاص و ... به عنوان ملاک‌های اصلی انتخاب شهردار تعیین شد.

وی ادامه داد: پس از طرح شاخص‌های مدنظر گزینه‌های متعددی توسط اعضا شناسایی یا توسط برخی از دوستان و همشهریان به اعضای شورا معرفی شد که از این تعداد 12 نفر برای ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود به جلسات شورا دعوت شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه افزود: پس از استماع برنامه‌ها و دیدگاه‌های 12 نفر دعوت شده به صحن علنی شورای شهر نهایتا چهار نفر در مرحله اول انتخاب و پس از بررسی‌های کارشناسی دو نفر به عنوان گزینه نهایی تصدی سمت شهردار ساوه انتخاب شدند و سرانجام با لحاظ کردن جمیع جهات و در نظر گرفتن معیارهای اولیه تعیین شده از سوی اعضای شورا، "مهندس سیدمهدی حسینی" به عنوان گزینه نهایی با اکثریت آرا انتخاب شد.

وی گفت: شهردار منتخب سابقه فعالیت در سمت مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری ساوه، معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری و نهایتا معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ساوه را در کارنامه کاری خود دارد و با نظر شورا انتخاب شده و پس از طی فرآیند قانونی حکم وی توسط وزیر کشور بزودی صادر خواهد شد.

کریمی در ادامه با اشاره به استقلال کامل شورای اسلامی شهر ساوه در موضوع انتخاب شهردار افزود: در طول این مدت توصیه‌های بسیاری از سوی برخی افراد در خصوص هریک از کاندیداهای پیشنهادی برای تصدی سمت شهردار ساوه مطرح شد که اعضای شورا ضمن احترام به نظرات دلسوزانه و خیرخواهانه مسئولین، بزرگان و معتمدین شهر فارع از هرگونه تاثیرپذیری از دیگران و با پرهیز از سیاسی‌گرایی براساس وظیفه قانونی خود و با مطابقت دادن برنامه‌ها و دیدگاه‌های کاندیداهای پیشنهادی با معیارها و ملاک‌های انتخاب شهردار در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، شهری، فرهنگی، درآمد پایدار و مشکلات روز شهرداری از جمله کاهش درآمد و ... شهردار را انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی دانسته یا نادانسته، عمدا یا سهوا در فضای مجازی یا حقیقی جوسازی‌هایی انجام دادند و با طرح برخی مسائل نادرست موجب ایجاد حاشیه و بدبینی همشهریان نسبت به شورای اسلامی شهر ساوه شدند.

رئیس شورای اسلامی ساوه تصریح کرد: اعضای شورا به عنوان نمایندگان منتخب شهروندان سوگند یاد کرده اند که پاسدار رای ارزشمند آنان بوده و هدفی جز رضایت خدا و خلق خدا در جهت توسعه و پیشرفت شهر ساوه نداشته باشند و با اختیار تام و فقط براساس رای و نظر مستقل به وظیفه ذاتی و قانونی خود در خصوص انتخاب شهردار عمل کنند.

وی گفت: به مردم قول می‌دهم که با استفاده از همه اهرم‌هایی که قانون در اختیار شورا قرار داده با نظارت کامل و جامع بر عملکرد شهردار منتخب و مجموعه شهرداری و با دیدگاه کاملا مطالبه‌گر خود به نمایندگی از همه مردم در راستای توسعه عدالت‌محور ساوه و توزیع عادلانه خدمات شهری و توجه ویژه به مناطق حاشیه‌ای و ارتقای شهر متمدن و کهن ساوه به جایگاه واقعی خود که در خور شان و منزلت مردم آن باشد، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان از کارکنان شهرداری که با توجه به شرایط بوجود آمده در دو سه ماه اخیر حقوق خود را به موقع دریافت نکرده‌اند و بویژه نیروهای سازمان پسماند و فضای سبز خواست با صبر و بردباری و همکاری و تعامل، مجموعه مدیریت شهری را در عبور از این بحران و چالش مالی یاری کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group