جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برخی شرکت های بدهکار به پروفیل ساوه از دولت طلبکارند و اگر بخش دولتی در پرداخت بدهی خود به این شرکت ها تسریع به عمل آورد آنها نیز می توانند بدهی خود به پروفیل ساوه را بپردازند و در نهایت پروفیل نیز خواهد توانست نسبت به بازپرداخت معوقات کارگران و رفع مشکلات آنان اقدام کند، در واقع تسریع در عملیاتی شدن این فرایند زنجیروار در نهایت به تسریع در رفع مشکلات کارگران خواهد انجامید.

حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در جریان بازدید از کارخانجات نورد و پروفیل ساوه که به همراه رئیس دادگستری و دادستان ساوه صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات این واحد تولیدی صنعتی برگزار شد، افزود: گزارشی که از آخرین وضعیت این کارخانه در این جلسه ارائه شد بسیار امیدوار کننده بود. اطلاع از آخرین وضعیت این کارخانه با گزارشی که توسط مدیرعامل ارائه شد بیانگر یک روال عادی در این مجموعه تولیدی و صنعتی است.

وی با اشاره به تعریف یک برنامه زمان‌بندی از سوی مدیریت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه به منظور حل مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی افزود: مدیرعامل این واحد تولیدی در این جلسه متعهد شد که علاوه بر فعال کردن کارخانه با تامین مواد اولیه مورد نیاز معوقات کارگران نیز تا پایان سال پرداخت و به روز شود.

وی بیان کرد: اطمینان کاملی هم از سوی مدیریت کارخانه به کارگران داده شده است که نگران شغل خود نباشند و در خصوص موانع حقوقی که بر سر راه این کارخانه وجود دارد جای نگرانی نیست و با برنامه‌ریزی بعمل آمده و پیگیری‌های لازم این مشکلات نیز برطرف خواهد شد و هیچ نگرانی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: عزم مدیریت کارخانه این است که مشکلات برطرف و موانع موجود از سر راه برداشته شود و تمامی مطالبات کارخانه پرداخت شود.

وی با اشاره به فرق اساسی مشکل اصلی این کارخانه با کارخانجات دیگر گفت: این کارخانه مطالبات زیادی دارد که باید پرداخت شوند تا بتواند معوقات کارگران را بپردازد و در این میان دولت هم می تواند نقش موثری در پرداخت مطالبات این واحد تولیدی و صنعتی داشته باشد.

وی با اشاره به اعتراضات شرکت پروفیل ساوه نیز گفت: برخی شرکت های بدهکار به پروفیل ساوه از دولت طلبکارند و اگر بخش دولتی در پرداخت بدهی خود به این شرکت ها تسریع به عمل آورد آنها نیز می توانند بدهی خود به پروفیل ساوه را بپردازند و در نهایت پروفیل نیز خواهد توانست نسبت به بازپرداخت معوقات کارگران و رفع مشکلات آنان اقدام کند، در واقع تسریع در عملیاتی شدن این فرایند زنجیروار در نهایت به تسریع در رفع مشکلات کارگران خواهد انجامید و در این میان کمک بخش دولتی بسیار موثر خواهد افتاد و در راستای تحقق این مهم از دادستان کل کشور و استاندار مرکزی پیگیری موضوع درخواست شده است.

وی گفت: از آنجاکه دولت قادر به پرداخت مطالبات شرکت‌های طرف قرارداد شرکت پروفیل ساوه نیست، لذا این زنجیره به درستی شکل نمی گیرد و پرداخت مطالبات با مشکل مواجه شده است. دولت باید به صورت جدی وارد عمل شود و مطالبات هر چه سریعتر پرداخت شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه گفت: تفاوت دیگر این کارخانه با سایر کارخانجاتی که مشکلات این چنینی دارند، این است که سهامدار این مجموعه به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کند و مزیت آن ارتباط نزدیک با کارگران و تلاش برای برطرف شدن مشکلات آنها دارد.

وی بیان کرد: اعتمادی که کارگران این شرکت با مدیرعامل دارند، مزیت دیگر این واحد تولیدی و صنعتی است و گزارشی که از قبل واصل شده بود نشان از ارتباط و تعامل مناسب بین کارگران و کارفرمای شرکت داشت و این موضوع برای دستگاه قضایی حائز اهمیت بوده و یکی از اهداف بازدید از این واحد تولیدی بررسی این موضوع بود.

وی تقویت ارتباط بین کارگر و کارفرما را موجب تقویت اعتماد عمومی دانست و افزود: خوشبختانه در این شرکت ارتباط مناسب و اعتماد مطلوبی وجود دارد و مشکلات آن در سایه این اعتماد عمومی برطرف خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group