جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، رئیس دادگستری و دادستان ساوه و جمع دیگری از مسئولان دو طرح تولیدی و خدماتی در مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه وابسته به بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: کارخانه فرآوری و ضبط پسته و انبار درجه‌بندی و بسته‌بندی پسته به مساحت یک هکتار از جمله طرح‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباس اصغری‌مقدم بیان کرد: این کارخانه مجهز به دستگاه‌های فرآوری پسته و میدان پسته است که تمامی عملیات فرآوری محصول تولیدی پسته در این مجتمع به مساحت 240 هکتار در این مجتمع انجام می شود.

وی گفت: این کارخانه مجهز به انباری به مساحت 1800 متر مربع است که کار درجه بندی و رتبه بندی پسته با ظرفیت سالانه دو هزار تن در این انبار صورت می گیرد.

وی بیان کرد: برای احداث کارخانه فرآوری، سورت‌بندی و شستشوی پسته تولیدی در این مجتمع بالغ بر 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه در ادامه با اشاره به افتتاح یک طرح خدماتی در این مجتمع نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی این مجتمع کمبود آب شرب سالم بود که با هماهنگی بعمل آمده از طریق شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی طرح انتقال آب به مقدار 6 متر مکعب از روستای قیطانیه به این مجتمع جهت استفاده مددجویان با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در آینده نزدیک طرح احداث سوله برای زندانیان با رای نیمه باز در زمینی به مساحت هزار و 400 متر مربع به بهره برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال 200 مددجو را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه دارای 420 هکتار اراضی کشاورزی است که 240 هکتار آن به باغ پسته اختصاص دارد و بقیه آن به طور متناوب زیر کشت گندم، جو، کلزا، ذرت و صیفی‌جات می رود و در بخش‌های زراعت، دامپروری، زنبورداری و پرورش ماهی نیز فعال است.

اصغری مقدم اظهار کرد: زندانیانی که به تشخیص قاضی می‌توانند دوران محکومیت را خارج از زندان سپری کنند با اشتغال در این مجتمع علاوه بر گذراندن این دوران، شرایط کسب درآمد برای تامین هزینه خانواده را پیدا می‌کنند. اشتغال و حرفه‌آموزی نقش مهمی در اصلاح و تربیت مددجویان دارد و با تقویت اصولی این بخش، آمار بازگشت مددجویان به زندان کاهش می‌یابد.

مجتمع کشت و صنعت کوثر در حدود 40 کیلومتری جاده ساوه - همدان در دشت لویین ساوه واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group