جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از آغاز سال تحصیلی در این شهرستان با حضور بیش از 50 هزار دانش آموز در 289 مدرسه شهر و روستا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، ابراهیم فراشیانی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، افزود: از بین 50 هزار دانش آموزی که در این شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد چهار هزار و 957 نفر دانش آموز کلاس اول دبستان و سه هزار و 500 نفر پیش دبستانی هستند.

وی از برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها ویژه دانش آموزان کلاس اول دبستان و مقطع متوسطه اول خبر داد و گفت: این جشن در 29 مدرسه شهرستان و به صورت نمادین با حضور مسئولان در مدرسه مشکات در روز 29 شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از اجرای پروژه مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه کار ساماندهی معلمان و همکاران فرهنگی، آسفالت مدارس، تجهیز کلاس ها و سرویس‌های بهداشتی و سرویس مدارس انجام می شود و کلیه واحدهای آموزشی شهر و روستا آماده حضور دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به اجرای هفت پروژه نیمه تمام فضای آموزشی در سطح شهرستان گفت: با اتمام این پروژه های خیر ساز بخش اعظمی از نیاز شهرستان به فضای آموزشی برطرف خواهد شد.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال تحصیلی جدید در روستاهای شهرستان بوقوع پیوست برگشت دانش آموزان از شهر به روستا برای تحصیل بود به گونه‌ای که با مشارکت خیرین چندین واحد آموزشی در روستاهایی نظیر سقانلیق، یل آباد و ... مرمت و بازسازی شد. در سال تحصیلی جدید کلاس درس در این مدارس برگزار و تعداد دانش آموزان روستایی افزایش خواهد یافت.

فراشیانی در ادامه به برنامه های آموزش و پرورش در اول مهر و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و ماه محرم اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ مهر و مقاومت در اول مهرماه و در مدرسه جراحی‌زاده با حضور مسئولان و خیرین مدرسه ساز نخستین برنامه است و امسال طبق دستورالعمل ابلاغی زنگ مهر و مقاومت در تمامی مدارس کشور توسط خیرین نواخته خواهد شد که نشان از اهمیت و احترامی است که نظام تعلیم و تربیت برای خیرین قائل است.

وی برگزاری سوگواره احلی من العسل در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع)، همایش جوانان عاشورایی، گلباران گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه و خانواده معظم شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی و برگزاری مسابقه نامه ای به شهید حججی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی با اشاره به کمبود 300 معلم در آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: با بهره‌مندی از توان نیروهای حق‌التدریس و همکاران بازنشسته خلاء ناشی از کمبود 300 معلم را در سال تحصیلی جدید برطرف کردیم.

وی در خصوص فعال شدن ستاد کنکور در آموزش و پرورش نیز گفت: فعالیت این ستاد به گونه‌ای است که با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر سعی خواهیم کرد آمار رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور سراسری در شهرستان افزایش یابد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group