جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: کمبود منابع مالی و انسانی مهمترین مشکل آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی "مجتبی حیدری" در آئین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: در جامعه‌ای قرار داریم که کنشگران و نقش آفرینان نظام آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت بر عهده دارند، اما در این مسیر با محدودیت هایی در حوزه منابع مالی و انسانی مواجه هستند.

وی بیان کرد: در عصر دانش و نوآوری و عصر توسعه و اطلاعات باید دانش آموزان را آن طور که شایسته عصر کنونی است تربیت کرد و در سیستم تعلیم و تربیت باید دانش آموزانی برخوردار از روحیه شاد و پرانرژی، پاسخگو، تحلیل‌گر و ماهر تربیت کرد و نیروی انسانی که بتواند آنچه در مدرسه می آموزد به خوبی به کار بندد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه گفت: برای اینکه بتوان با سایر کشورها و جوامع رقابت کرد باید دانش آموزانی تربیت کرد که قدرت تحلیل و پاسخگو بودن آنان قوی باشد و محدودیت مالی و انسانی با تحقق این سیاست یک تعارض ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: همه کشورها حتی جوامع توسعه یافته با کمبود منابع مواجه هستند و برای از بین بردن این تعارض یک مدیریت اساسی تحت عنوان علم برنامه ریزی را پیش گرفته اند و توانستند این خلاء را پر کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه علم برنامه‌ریزی در مدیریت مفهوم پیدا می کند، گفت: کاهش تعارص و توسعه منابع انسانی پیش زمینه و الزام در توسعه مدیریت آموزش و پرورش است. در توسعه حوزه مدیریتی باید از صاحب نظران به مدل‌های مختلف بهره برداری کرد که بهترین آن شایستگی پایه مدیریتی است و می تواند خلاء ناشی از کمبود نیروی انسانی را برطرف کند.

وی تصریح کرد: با شایستگی رفتاری باید تلاش کرد تا مجموعه را به سوی ساحل پیشرفت و توسعه رهنمون شود و آموزش و پرورش ساوه به عنوان یک آموزش و پرورش پیشران در توسعه کمی و کیفی در سطح استان توانسته است از این ویژگی و مزیت به نحو مطلوبی استفاده کند و بیانگر تلاش و همگرایی و مشارکت جدی تمامی عوامل دستگاه تعلیم و تربیت با وجود همه تنگناها و محدودیت هاست.

حیدری در ادامه با اشاره به بکارگیری نیروهای غیر بومی در سطوح مدیریتی اظهار کرد: بکارگیری افرادی با فرهنگ‌های مختلف منجر به تنوع در طرح دیدگاه‌ها شده و در سازمان‌های کوچکی مانند مدرسه قابلیت‌های گوناگونی را مطرح خواهد کرد.

وی بیان کرد: در ارتقای نیروی انسانی وقتی از فرهنگ‌های مختلف استفاده می کنیم در واقع از فرصت بوجود آمده بهره‌مند شدیم و اگر این مجموعه مورد تفقد قرار نگیرد آن موقع است که یک سازمان غیررسمی تشکیل و تهدیدی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مدیر سابق آموزش و پرورش ساوه تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثر بخش را از برنامه‌های سند چشم‌انداز دانست که توسط مجموعه آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

عبداله سالمی افزود: کسب چندین رتبه علمی و رتبه های برتر خیرین مدرسه ساز در گرو تعامل و همکاری بین آموزش و پرورش و سایر نهادها بوده است که در مدت زمان فعالیت در این مجموعه بدست آمده است.

مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان ساوه بر ادامه راهی که توسط پیشکسوتان عرصه نظام تعلیم و تربیت ترسیم شده است تاکید کرد و گفت: با تقویت نقاط قوت به عنوان چراغ راهی که برافروخته شده است و برطرف کردن نقاط ضعف مسیر موفقیت را هموار خواهیم کرد.

ابراهیم فراشیانی افزود: اعتمادی که در واگذاری مسئولیت در نهاد تعلیم و تربیت شهرستان به اینجانب صورت گرفت را در عمل پاسخ خواهد داد و با تلاش مضاعف و با برنامه ریزی دقیق این اعتماد را مخدوش نکرده و زیر سوال نخواهم برد.

وی گفت: تنگاهای مالی موجود در آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی در این مجموعه مدیریت آن را دشوار کرده است به طوری که مدیریت در این دستگاه با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، اما با تدبیر و تمهید برنامه‌های لازم می توانیم سرمایه مالی و انسانی را مدیریت کنیم.

فراشیانی تصریح کرد: قطعا نیروی انسانی متعهد و توانمند راهکاری پیدا خواهد کرد که می توان گره ها را باز کرد و با شناسایی، پرورش و بکارگیری نیروهای متعهد به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: با تقویت همدلی و همکاری بین بخشی و استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز، انجمن اولیا و مربیان، مدیران، همکاران و دانش آموزان مسیر تعالی فرهنگ جامعه را هموار و ماموریت محوله را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا در این مراسم به اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات "عبداله سالمی" که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تقدیر و طی حکمی "ابراهیم فراشیانی" به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش ساوه که پیشتر به مدت هفت ماه در سمت سرپرست این مجموعه را مدیریت می کرد معرفی شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group