جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس دادگستری ساوه از صدور کیفرخواست برای قاتل تبسم خبر داد.

هادی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: در خصوص پرونده کودک آزاری اخیر در ساوه که منتهی به قتل شد، پس از تشکیل پرونده در دادسرای ساوه با نظارت مستقیم دادستان کیفرخواست برای قاتل صادر و پس از طی مقدمات قانونی به دادگاه ارسال شده است.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی به جد پیگیر این پرونده است و در سریع‌ترین زمان ممکن دادگاه این پرونده تشکیل و حکم صادر خواهد شد.

رئیس دادگستری ساوه در خصوص اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر کودک آزاری گفت: نظریه پزشکی قانونی در خصوص کودک آزاری نیز واصل شده است و این موضوع نیز در حال تحقیقات مقدماتی در دادگاه کیفری استان است و بزودی اعلام نظر خواهد شد.

رئیس دادگستری ساوه ادامه داد: در این پرونده یک نفر به اتهام قتل در بازداشت بسر می‌برد.

این مقام قضائی پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران جزئیات این پرونده را شرح داده و گفته بود که بامداد روز شنبه هفتم مردادماه سال جاری، مادری، کودک خود را که در حالت بیهوشی به سر می‌برد، به همراه شخص دیگری به بیمارستان می‌آورد که این طفل بنا به تشخیص اولیه پزشکان مشکوک به کودک آزاری بوده است و بلافاصله اورژانس اجتماعی، مددکاران بهزیستی و تیم پزشکی به رسیدگی به وضعیت او می‌پردازند .

به گفته ملکی در بررسی‌های انجام شده توسط اورژانس اجتماعی متوجه می‌شوند که آثار کبودی و صدماتی در جسم کودک مشاهده می‌شود و اقدامات درمانی انجام و پس از آن مراتب به دستگاه قضائی و انتظامی منعکس می‌شود. بلافاصله با اعلام این گزارش مقامات قضائی و انتظامی در بیمارستان شهید مدرس ساوه حاضر شدند و ضمن صدور دستورات لازم، قاضی دادگاه کیفری و بازپرس پرونده اقدام به آغاز تحقیقات کردند .

بنا بر اظهارات رئیس دادگستری ساوه در حین انجام تحقیقات، کادر درمانی بیمارستان تصمیم به اعزام "تبسم" به مراکز درمانی مجهزتر در تهران می‌گیرند که به دلیل افت یکباره سطح هوشیاری کودک، از انتقال طفل به تهران منصرف می‌شوند .

به گفته ملکی پس از بررسی‌های تکمیلی توسط دستگاه قضائی و انتظامی، با توجه به اظهارات متناقض مادر کودک(تبسم) در بازجویی، قرائنی مبنی بر کودک آزاری به دست می‌آید و نهایتا این طفل در نهم مردادماه سال جاری فوت کرده و پرونده با موضوع کودک آزاری منتهی به قتل پیگیری می‌شود

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group