جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی استانی سرآمد در حوزه اقتصادی است که سهم بسزایی در تولیدات کشور در عرصه‌های کشاورزی و صنعتی دارد.

محمود زمانی‌قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، این استان را پیشتاز در عرصه تولید و پرمزیت در جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: همه این مزیت‌ها موجب شده است که استان مرکزی به یک استان استراتژیک تبدیل شود.

وی افزود: کارآفرینان و سرمایه گذاران به دلیل برخورداری استان مرکزی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب علاقه به حضور در این استان دارند از این رو بدیهی است که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که از این موضوع نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

استاندار استان مرکزی در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به شناختی که از استان مرکزی پیدا کرده‌اید این استان باید برای چهار سال دوم فعالیت دولت تدبیر و امید چه اولویت‌هایی را مدنظر قرار داده و بر روی چه مواردی متمرکز شود، گفت: تکلیف دولت و مجموعه تصمیم‌سازان این است که زمینه را برای حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این استان فراهم کنند.

وی افزود: فراهم کردن بستر برای حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی در این استان چه برای سرمایه‌گذاران خارجی و چه سرمایه‌گذاران داخلی اصلی‌ترین اولویت در حوزه اقتصادی است، از این رو تامین امکاناتی که لازم دارند باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد تا دغدغه مهم کشور و استان که همانا رونق تولید، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی است، برطرف شود.

زمانی‌قمی افزود: طبیعتا با بهره‌گیری از تجربیات دولت یازدهم و بررسی دقیق مسایل پیش رو در دولت دوازدهم با تلاش و وحدت بیشتر و بهره گیری از همه سلایق، تفکرها و تجربه‌ها، دست در دست هم داده و شرایطی زیبنده همه استعدادها و مزیت‌های استان مرکزی بسازیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی افزود: برگزاری ده‌ها جلسه در مرکز استان و شهرستان‌ها موجب بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و انتخاب مسیر صحیح برای بهبود شرایط اقتصادی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نبض اقتصاد استان مرکزی در تپش است، افزود: اگر وضعیت اقتصادی استان را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که شرایط به مراتب بهتر از گذشته است و رشد اقتصادی استان از متوسط کشوری بالاتر است.

استاندار مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا در دولت دوازدهم استان مرکزی از وجود شما به عنوان استاندار بهره‌مند خواهد بود یا نه، گفت: بنده همچنان استاندارم و در خدمت مردم استان هستم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group