جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی که از ساوه عبور می‌کنند، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جلسه مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات و اربعین حسینی شهرستان ساوه افزود: به دلیل نزدیکی شهرستان ساوه و قرار گرفتن در مسیر کربلای معلی بایستی تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط از هم اکنون اتخاذ شود و برای اعزام زائرین شهرستان بایستی امکانات تغذیه‌ای و ایاب و ذهاب تا حد امکان فراهم شود.

وی بیان کرد: یکسری امکانات دیگر در خاک کشور عراق و در عتبات عالیات به صورت سالیانه تدارک دیده شده است، همچنین با پیگیری‌های استاندار مرکزی مقدمات ساخت زائرسرا در شهر نوبران که در مسیر عزیمت زائرین است فراهم شده است و در حال حاضر تملک زمین توسط شهرداری نوبران در دست اقدام است و ضمن تخصیص اعتبارات استانی از کمک‌های مالی خیرین نیز استفاده شایسته بعمل خواهد آمد.

در ادامه مجید عسگری مدیر کل پدافند غیر عامل و دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: امید است دستگاه‌های اداری با همکاری اداری و در راستای انجام وظایف اخلاقی و شرعی در برگزاری مراسم اربعین حسینی در ثواب چشمگیر این مراسم شریک شوند.

وی گفت: خوشبختانه از زمان سرنگونی حکومت بعثی عزیمت زائرین به کربلای معلی در خاک عراق تسهیل شده است به منظور ساماندهی زائرین و تامین امنیت ایشان برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در استان‌های مختلف ویژه استان‌های مرکزی و مرزی بعمل آمده است و در این راستا ستادهای فرعی در شهرستان‌های استان تعریف و تشکیل شده است.

وی بیان کرد: البته کمیته‌هایی همچون حمل و نقل و سوخت نیز تشکیل شده است که شهر مهران به عنوان مرز خروجی برای کمیته مذکور در نظر گرفته شده است و وظیفه اصلی آن جابجایی امن مسافرین و زائرین است.

عسگری بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و سوخت دو سری میهمان متصور است یکسری از شهرهای شمالی و یکسری از طریق استان قم عازم کربلا معلی خواهند شد.

وی گفت: در سال‌های گذشته مشکلاتی در ساماندهی وسایل حمل و نقل زائرین داشتیم که بایستی برطرف شود و به منظور ارائه خدمات بهتر کمیته‌های پشتیبانی، آموزشی، خدماتی و ... تشکیل و خدمات لازم ارائه خواهد شد

وی در ادامه به برنامه‌های ستاد برای مرز مهران اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم با ائمه جمعه شهرستان، تشکیل منظم ستاد اربعین با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد در عالی ترین سطح و هماهنگی‌های لازم بین بخشداران و دهیاران و ارائه گزارش اقدامات بعمل آمده و اطلاع رسانی به مردم و شرکت‌ها در خصوص فعالیتهای بنیاد زائر به منظور جذب کمک‌های مردمی و نهادهای خصوصی تاکید می شود.

حجت الاسلام یزدان دوست رئیس تبلیغات اسلامی نیز حضور میلیونی در مراسم اربعین را مصداق یک کنگره جهانی برای مبارزه با جهالت و خمودی و پیام رسانی شعار حریت به جهانیان دانست و گفت: اعزام مبلغین و مداحان به موکبین در دست پیگیری اداره متبوع است.

مجید زنجانی مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان ساوه نیز گفت: موضوع مراسم اربعین موضوع فرهنگ اسلام و ظلم شناسی و ولایت شناسی و امام شناسی است و بایستی فعالیت‌های حوزه فرهنگی در این مراسم توسعه داده شود.

وی گفت: شهرستان ساوه دارای دو موکب در مناطق مرزی است که مختص به ایرانیان نیست بلکه خارجی‌ها بالاخص پاکستانی‌ها و افغانی‌ها نیز از خدمات این موکبین بهره مند می‌شوند و ستاد عتبات دو موضوع را پیگیری می‌کند یکی بازسازی عتبات و دیگر مراسم اربعین است.

علی‌محمد گلستانی فرد معاون امور شهری شهر صنعتی کاوه نیز گفت: شرکت متبوع در حد توان حاضر به همکاری با ستاد اربعین خواهد بود و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، بر خود جوش بودن مراسم اربعین تاکید می‌شود. بنابراین بایستی تلاش شود تا دولت بر روی زیر ساخت‌ها و هماهنگی های و برنامه ریزی تمرکز بیشتر داشته باشد.

وی گفت: توجیه و آموزش مردم در خصوص رعایت قوانین و مقررات و اخلاقیات و اصول از دیگر موارد حائز اهمیت است و از فرصت دهه محرم بایستی به نحو احسن استفاده شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group