سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

امام جمعه ساوه گفت: شورای فرهنگ عمومی یک شورای تشریفاتی نیست بلکه مرجعی عالی برای تصمیم گیری در حوزه فرهنگ است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: در این شورا کار مشورتی صرف انجام نمی شود بلکه مشورت های صورت گرفته منجر به تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه فرهنگ در عالی ترین مرجع تصمیم گیری فرهنگی شهرستان می شود.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با برگزاری جلسات مستمر مصوبات خوبی را در حوزه فرهنگ داشته و به توفیقات خوبی دست یافته است.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور دوازدهم گفت: سخنان سنجیده رئیس جمهور در مراسم تحلیف مایه دلگرمی ملت ایران شده و اعتماد عمومی که سرمایه نظام است را تقویت کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت اظهار کرد: دولت به عنوان رکن حاکمیت متعلق به نظام اسلامی است و باید همه دستگاهها در برنامه های این هفته مشارکت داشته باشند.

وی با تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان دیده بانان جامعه با رصد اتفاقات به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر از این روز به عنوان عیدالله الاکبر یاد کرد و بر برگزاری برنامه های باشکوه در این ایام تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، معاون امور عمرانی فرمانداری ساوه نیز گفت: طرح ساماندهی حاشیه نشین های ساوه با احداث پایگاه های سلامت و فرهنگی با مشارکت بسیج در حال اجراست.

سید مهدی حسینی همچنین با اشاره به فعالیت ستاد بازآفرینی شهری در ساوه گفت: تخصیص بودجه های ملی و استانی از سوی این ستاد‌ گام مهمی در ساماندهی نقاط حاشیه ای است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از قانون جدید مجلس در خصوص برطرف شدن بلاتکلیفی حاشیه شهرها گفت: در قانون جدید صدور مجوز آب، برق، گاز و سایر خدماتی که توسط ادارات خدمات رسان صورت می گیرد بدون استعلام از شهرداری انجام خواهد شد.

وی گفت: این قانون به منظور جلوگیری از پرت منابع ملی در راستای جلوگیری از استفاده غیرمجاز آب و برق و ... صورت می گیرد و ادارات خدمات رسان موظف شدند که انشعاب غیر دائم را بدون اخذ مجوز از شهرداری رسیدگی کند و شهرداری نیز از تاریخ واگذاری توسط این ادارات به مدت سه سال مهلت دارد که نسبت به وصول مطالبات اقدام کند. البته تدابیر لازم برای جلوگیری از تشدید ساخت و ساز غیر مجاز هم باید اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه با قرائت دستور پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: گزارش ادارات در خصوص اجرای طرح اوقات فراغت، گزارش معاونت فرمانداری در خصوص تشکیل کمیته بازآفرینی و پایدار شهری برای رفع مشکل حاشیه نشینان، بحث و بررسی در خصوص ترویج ورزش و تفریحات سالم، بررسی معضل اعتیاد و چگونگی پیشگیری و توانمندی جامعه در برابر اعتیاد و گزارش دانشکده علوم پزشکی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دستورات این جلسه است.

حسین محمودی فر افزود: اجرای نمایش های خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف شهر از جمله مواردی است که در اوقات فراغت اجرا می شود و بازتاب های خوبی هم داشته است. همچنین کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی و فرهنگی نیز با موضوعات گوناگون برگزار شده است.

در این جلسه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه، اداره آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، اداره ورزش و جوانان و کانون فرهنگی و هنری مساجد به بیان فعالیت های اوقات فراغت پرداختند و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی به گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری ایدز پرداخت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group