جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از احداث بیمارستان 220 تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی جلیل کوهپایه‌زاده در نشست خبری هفته سلامت با اعلام این خبر افزود: طرح احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی از سالیان قبل در دستور کار قرار گرفته بود اما به دلایل متعددی به سرانجام نرسیده بود.

وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط  نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی قرار  است این وزارتخانه در این حوزه مساعدت کند و با تخصیص اعتبار اولیه در سال جاری عملیات احداث بیمارستان 220 تختخوابی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت آغاز شود و مردم این شهرستان منتظر انجام مراسم کلنگ زنی این خواسته بحق خود باشند.

وی گفت: با راه اندازی این بیمارستان و افزایش میزان تخت بستری در شهرستان ساوه نیاز این شهرستان برای چند سال آینده حتی با افزایش جمعیت قابل ملاحظه برطرف خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به میزان استاندارد برخورداری از تخت های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: براساس نرم کشوری میزان برخورداری از تخت های بیمارستانی به نسبت هر هزار نفر 2.2 تخت است و براین اساس برای جمعیت شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیت 350 هزار نفری حدود 700 تخت بیمارستانی نیاز است که با وضعیت فعلی کمبود بیش از 100 تخت احساس می شود.

وی در خصوص میزان مراجعات به بیمارستان های شهرستان های ساوه نیز گفت: در 10 ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 میزان مراجعات به بیمارستان 17 شهریور 1.7 برابر و نسبت به بیمارستان 2.5 برابر افزایش داشته است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: با وجود افزایش مراجعات به بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ساوه شاهد کاهش 50 درصدی میزان مرگ و میرهای بیمارستانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های خدمت در حوزه سلامت کاهش میزان مرگ و میرهای بیمارستانی است، بیان کرد: طبیعی است که با افزایش مراجعات باید تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یابد اما براساس یک کار تحقیقاتی صورت گرفته آمارها در این شهرستان روند کاهشی مرگ ومیرهای بیمارستانی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در حوزه بهداشتی و درمانی در این شهرستان ثمره اجرای طرح تحول نظام سلامت و نیز تاسیس دانشکده علوم پزشکی است که موجب ارتقای سطح سلامت مردم شده است، افزود: دولت یازدهم که آغازگر طرح تحول نظام سلامت بود بنایی را در این عرصه به یادگار گذاشته که اجرای آن به عنوان خواسته بدون تغییر مردم در دولت های دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به رشد 70 درصدی بودجه دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز اشاره کرد و افزود: به لحاظ برخورداری از بودجه مستقل و رشد قابل ملاحظه بودجه خدمات سلامت به مردم ساوه و زرندیه افزایش یافته است.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش روی دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال 96 اشاره کرد و گفت: تکمیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان و بهره مندی تمامی جمعیت تحت پوشش دانشکده از خدمات سامانه پرونده سلامت الکترونیک از اصلی ترین برنامه هاست.

وی به طرح خطرسنجی سلامت به عنوان یک اقدام جدی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این طرح با انجام پرسش هایی از مراجعه کنندگان میزان ابتلا به بیماری های متفاوت به خصوص سکته های قلبی، مغزی و سایر بیماری ها بررسی و به مراجعه کننده کارت مخصوص در رنگ‌های مختلف که برای آن شاخص‌های خاص تعریف شده است ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین به راه‌اندازی بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه در سال جاری اشاره کرد و گفت: عملیات فیزیکی احداث این بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده است و 50 درصد تجهیزات مورد نیاز نیز توسط وزارت بهداشت تامین و به محض احداث راه مواصلاتی و جاده امن و استاندارد براساس اصول راه سازی به جاده اصلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان شهید مدرس که از سال 95 با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است، راه اندازی مرکز جراحی محدود، سه پایگاه اورژانس پرندک، امانیه و پایگاه سه شهری ساوه، بخش icu بیمارستان زرندیه، توسعه و تجهیز آزمایشگاه دولتی، عملیاتی کردن طرح نسخه الکترونیکی، بلوک زایمان بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه و استقرار دائم روحانی بالینی را از دیگر برنامه‌های سال 96 بیان کرد.

کوهپایه زاده همچنین به نظارت بر عملکرد بهداشتی اصناف شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر نظارت بر عطاری ها و اماکن عمومی طرح نظارت بهداشت محیطی بر اصناف نیز در دستور کار قرار دارد چرا که از عملکرد بهداشتی اصناف رضایت نداریم و نظارت‌ها را در سال جاری تشدید خواهیم کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group