سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

بنیانگذار و رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه از آغاز صادرات تولیدات بزرگترین کارخانه تراکتور ایران در این شهرستان ظرف سه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا شریفی در جریان بازدید یک هیئت تجاری متشکل از قائم مقام گروه LS کره جنوبی ا ز مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه و بررسی توانمندی این مجتمع در تولید انبوه تراکتور LS با مشارکت کشور کره اظهار کرد: در فاز نخست تولید تراکتور در این مجتمع سالانه دو هزار دستگاه تراکتور با مشارکت شرکت LS مونتاژ و روانه بازار می شود.

وی از کره جنوبی به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای اقتصادی آسیایی یاد کرد و افزود: با مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کره، کار تولید انبوه تراکتور LS در زمینی به مساحت 30 هکتار در مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه انجام خواهد شد.

شریفی با اشاره به سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی تولید تراکتور در فاز دوم فعالیت مشترک ایران و کره اظهار کرد: با آغاز فعالیت در فاز دوم که مرحله تولید انبوه است سالانه 15 هزار دستگاه تراکتور تولید و علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای خاورمیانه صادر خواهد شد.

وی در خصوص مدت زمان بازگشت میزان سرمایه گذاری برای تولید تراکتور در این شرکت اظهار کرد: پیش بینی می شود ظرف مدت 10 سال شاهد بازگشت سرمایه اصلی خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه در ادامه با اشاره به اینکه شرکت LS بزرگترین شرکت تولید تراکتور جهان از 18 اسب تا 120 اسب به شمار می‌رود، گفت: این شرکت مشهور و بزرگ جهان با این سوابق کاری کمک بسیار زیادی را برای تسریع در بازگشت سرمایه خواهد داشت چرا که با کشورهایی نظیر برزیل، آمریکا، ازبکستان و ... سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده است.

وی از ایجاد اشتغال برای 500 نفر با تولید انبوه تراکتور در ایران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خط تولید کمباین برداشت برنج میزان اشتغال تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

شریفی در ادامه به برداشت برنج در کشورمان با بدترین شیوه و شکل اشاره کرد که علاوه بر سختی در کار برداشت موجب ریزش فراوان این محصول می‌شود و گفت: از این رو برای حمایت از برنج‌کاران کار تولید کمباین برداشت برنج مطابق با استاندارهای روز دنیا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پروتکلی که بین دو کشور ایران و کره جنوبی در تهران به امضاء رسید، افزود: یکی از دستاوردهای برجام و توافقات ایران با اروپائیان، تقویت مناسبات کشورمان با دنیا بود. از این رو سفر چندماه گذشته رئیس جمهور کره با یک هیئت بلندپایه اقتصادی و تجاری به کشورمان موجب شد تا ایران و کره جنوبی به عنوان یک شریک مطمئن تجاری اقدام به سرمایه گذاری مشترک کنند.

وی سفر قائم مقام گروه LS کره جنوبی به زرندیه و بازدید از توانمندی های مجتمع کشت و صنعت فدک این شهرستان را در ادامه سفر هیئت تجاری کره‌ای به زرندیه که در اردیبهشت ماه سالجاری در جریان سفر رئیس جمهور کره به تهران صورت گرفته بود دانست و اظهار کرد: این حضور به دلیل بالا بودن پتانسیل و ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه برای سرمایه‌گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شریفی در ادامه با اشاره به مساحت هزار هکتاري باغ پسته اين مجتمع افزود: باغ پسته این مجتمع   جزء بهترين باغات پسته کشور است. پايه نهال ‌ هاي باغ ‌ ها بادامي است که پيوند پسته ‌ هاي اکبري، احمدآقايي و کله قوچي روي آنها صورت گرفته است.

وي به فعاليت کارخانه فرآوري پسته خشک زرنديه با توليد سالانه 6 هزار تن پسته تر اشاره کرد که با صادرات سه ميليون دلار، زمينه اشتغال حدود 70 نفر به صورت دائم و مستمر و بيش از 400 نفر در فصل برداشت را فراهم می کند و افزود: کارخانه پسته خشک کني 10 هزار مترمربع سالن دارد و با 150 ميليارد ريال سرمايه ‌ گذاري راه ‌ اندازي شده و مجهز به پيشرفته ‌ ترين دستگاه ‌ ها و تجهيزات فرآوري پسته است.

وي ضمن اشاره به دستگاه تمام اتوماتيک برشته کن، که قابليت اسانس ‌ دهي به پسته با دو روش آمريکايي و ايراني را داراست، خاطرنشان کرد: پسته توليدي در بسته ‌ ‌بندی مناسب و اوزان متفاوت با برند ارغوان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته وي مجموعه گروه آدينه، مجموعه ‌ اي است که از دو بخش بازرگاني و توليدي تشکيل شده است. در حال حاضر، بزرگ ‌ ترين تأمين ‌ کننده و واردکننده نهاده ‌ هاي کشاورزي به شمار می رود که با داشتن بالاترين رتبه در کشور، بيش از 25 تا 30 نمايندگي انحصاري معتبر از بهترين شرکت آمريکايي، اروپايي، و کانادايي دنيا را در اختيار دارد و در بخش توليدي نيز به شرکت کشاورزي پگاه آدينه و کشت و صنعت فدک و شرکت فرآوري پسته ارغوان اشاره کرد.

وي همچنين گفت: در اين مجتمع سالانه سه هزار تن بذر خشک فرآوري شده ذرت با استانداردهاي اروپايي در اختيار کشور قرار مي‌دهيم، که اين مقدار، يک پنجم نياز کشور را تامين مي ‌ کند.

شريفي ادامه داد: کارخانه توليد و فرآوري بذر ذرت زرنديه با بهره گيري از کارشناسان مجرب و روش هاي علمي اقدام به توليد اين نوع بذر کرده است.

وي با بيان اينکه اين بذر در گذشته از خارج کشور وارد مي شد، اظهار کرد: با فعاليت اين کارخانه اين بخش مهم از نياز کشور به اين نوع بذر در اين مجتمع توليد مي شود. محصول بدست آمده از بذر مادري، بذر گواهي شده است که براي توليد آن از همکاري کشاورزان متخصص بخش خصوصي با بازرسي در مراحل کاشت، داشت و برداشت بهره برده مي شود.

شریفی اظهار کرد: مجتمع کشت و صنعت فدک بزرگترین مجموعه تولیدی بذر در کشور به شمار می رود که 200 هکتار از اراضی خود را به تولید بذر ذرت، گندم و جو اختصاص داده و بزرگترین تولید کننده بذر اصلاح شده کشور است و نقش اساسی در توسعه تولید بذر را به خود اختصاص داده است.

وی به دریافت گواهی استاندارد بین‌المللی تولید بذر هم در حوزه داخلی و هم در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: این مجتمع اولین شرکت تولیدی بذر در کشور است که موفق به دریافت این گواهی بین المللی شده است و این اتفاق مبارک حدود پنج ماه است که با لغو تحریم ها و اجرای برجام صورت گرفته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group