معاون عمران شهرداری ساوه گفت: شهرداری ساوه بار اجرای طرحهای ملی را در این شهر به دوش میکشد.
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مجید نظری در جریان بازدید جمعی از معتمدین و بزرگان از کارگاه احداث زیرگذر شهید رجائی در ساوه اظهار کرد: اجرای طرح زیرگذر شهید رجائی موضوعی بود که از سالها پیش در این شهر مطرح شد و طبق تعهدی که مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به نماینده وقت مردم ساوه و زرندیه داده بود قرار بود این طرح با تامین اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی و پیگیریهای نماینده مجلس با تخصیص اعتبارات ملی به سرانجام برسد، اما به نتیجه نرسید.
وی با بیان اینکه احداث این زیرگذر و نیز تقاطع غیرهمسطح شهید چمران از ضروریات این شهر بود، افزود: از آنجاکه احداث این تقاطعها منجر به تسهیل در تردد شهری و کاهش سوانح ترافیکی و موجب حفظ جان شهروندان بود، لذا شهرداری با به نتیجه نرسیدن مسئولان استانی و عدم تخصیص اعتبارات ملی برای احداث این طرحها اقدام به احداث آن با هزینههای شهرداری کرد.
معاون عمران شهرداری ساوه با اشاره به پیشرفت 74 درصدی طرح زیرگذر شهید رجایی اظهار کرد: همانطور که تقاطع غیرهمسطح شهید چمران در یک برنامه زمانبندی به سرانجام رسید، زیرگذر شهید رجائی نیز مطابق برنامه زمانبندی اجرا و به لحاظ شتاب در کار چهار ماه زودتر از زمان اعلام شده به بهرهبرداری رسیده و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
وی با اشاره به نبود کمربندی و کنارگذر در شهر ساوه گفت: عدم برخورداری شهر ساوه از کنار گذر موجب ورود کامیونها و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر شده و از آنجاکه بلوار شهید بهشتی که هماکنون دو تقاطع جدید در آن احداث شده در گذشته کمربندی این شهر محسوب میشده است، محل تردد وسایط نقلیه سنگین و کامیونهاست، لذا با احداث دو تقاطع شهید چمران و شهید رجائی در بلواری که به نوعی کمربندی فعلی شهر محسوب میشود، نقش تاثیرگذاری در کاهش سوانح ترافیکی و نجات جان شهروندان در تصادفات مرگبار داشته ضمن اینکه موجب تسهیل در تردد شده است.
نظری در ادامه با تاکید بر اینکه شهر ساوه نیازمند احداث 14 تقاطع غیرهمسطح است، گفت: این تقاطعها در میدان آزادی، میدان شهرداری، انتهای امیرکبیر و بلوار آزادی، میدان فلسطین و ... باید احداث شود و شهرداری پس از بهرهبرداری از تقاطع شهید رجائی احداث تقاطع در میدان آزادی و شهرداری را در دستور کار قرار دارد