پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

امام جمعه ساوه گفت: ملاک فعالیت و اصلی‌ترین رسالت بسیج رسانه حق‌گرایی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در آئین افتتاح دفتر بسیج رسانه ساوه که با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان محلی و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد، با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به خبرنگاران، نقد و نظارت در امور کشور توسط رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: نقد و نظارت صحیح موجب می‌شود که کشور به سمت خیر و صلاح پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت در تفکر اسلامی به دو صورت پیشینی و پسینی است، افزود: این نوع نظارت موجب می‌شود که افراد با تقوا گزینش شده و نیروی انسانی لایق و پرکار که از شاخصه‌های مدیران در حکومت علوی است زمام امور را در دست گیرد و این شرط عقل است.

وی از رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای نظارت یاد کرد و افزود: نقد و نظارت خدمت بزرگی به توسعه کشور می‌کند و این وظیفه بر عهده رسانه‌هاست. خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین جامعه رسالت نقد و نظارت صحیح را بر عهده دارند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق توسط رسانه‌ها تصریح کرد: اطلاعات غلط و مغرضانه مانع از پیشرفت کشور شده و جامعه را از اهداف توسعه ای عقب می‌اندازد.

وی در ادامه گفت: رسانه‌ها نباید در خدمت حزب و جریان سیاسی خاصی باشند و با پرهیز از نگاه حزبی و جریانی به دنبال حق‌گرایی و حقیقت‌گویی باشند.

وی گفت: اجرایی کردن طرح تبادل آراء و افکار عمومی جامعه زمانی رشد پیدا خواهد کرد که افکار مختلف مطرح و نقد شود و رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه به گونه‌ای تاثیرگذار باشند که مانع از شکل‌گیری و فعالیت جریاناتی نظیر تفکر داعش و تکفیری شوند که جز نفرت برای اسلام چیز دیگری ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی ابزار رسانه را سلاحی در برابر مقابله با جنگ دشمن دانست و افزود: رسانه‌ها باید از این ابزار به درستی استفاده کنند. این یک قدرت برای رسانه است و نباید از این سلاح برای به قدرت رسیدن فرد یا جریانی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: ایستادگی در برابر رسانه‌های ضد انقلاب و معاند اصلی‌ترین وظیفه بسیج رسانه است.

حجت‌الاسلام محمدصادق شعبانپور افزود: بسیج رسانه باید با رصد دقیق اهداف و برنامه‌های دشمن به دنبال خنثی‌سازی توطئه‌ها از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق با ابزار رسانه‌ای باشد.

وی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را وظیفه آحاد مختلف مردم دانست و بر بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی مردم توسط بسیج رسانه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مسئول کانون بسیج رسانه استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: در این راه باید صبر داشته و در راه خدا و بر مبنای نیاز روز جامعه حرکت کنیم، اظهار کرد: رسانه از ابتدای زندگی بشر وجود داشته و نقش موثری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه رسانه و از لحاظ روانی استکبار جهانی را به چالش کشیده است، افزود: اگر اصحاب رسانه اتحاد و همدلی داشته باشند و بسیجی‌وار حرکت کنند دیگر واقعه کربلا تکرار نخواهد شد.

به گفته وی، وظیفه رسانه ساختن فضای روانی جامعه، تبیین و روشنگری برای ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به قدمت پنج ساله بسیج رسانه در سپاه روح الله استان مرکزی، تصریح کرد: کانون بسیج رسانه علاوه بر راه اندازی در اراک از سال گذشته نیز در شهرستان‌ها فعال شد که ساوه نه تنها در این زمینه پیشتاز بوده است، بلکه در جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی نیز  می‌تواند در سطح کشور و استان پیشتاز باشد.

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی با اشاره به وجود 17 انجمن در بسیج رسانه، گفت: انجمن خبرنگاران، عکاسان، مدیران رسانه، مستند و چند رسانه‌ای، گرافیک، نرم افزار، فن آوری اطلاعات، سمن ها و NGO، چاپ و توزیع، سواد رسانه و فضای مجازی، پویانمایی، دانش‌آموزان فعال حوزه مجازی، رسانه دانشجویی و رسانه‌های مردمی از جمله این انجمن‌هاست.

در ادامه این مراسم و با حضور مسئولان و خبرنگاران شهرستان‌های ساوه و زرندیه دفتر بسیج رسانه در ساوه افتتاح و با معرفی "علی فرقانی" خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه مرکزی فعالیت کانون بسیج رسانه در ساوه و زرندیه رسما آغاز شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group